Wat is er nieuw

Elke ochtend een half dode Tetra

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kimvdb
  • Startdatum Startdatum
K

kimvdb

Guest
Hallo,
ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik alles op de goede plek zet en juist doe ;-)

ik heb sinds 1,5 maand een aquarium van 1.50x60x60

nadat het water in orde was zijn de vissen erin gegaan
ben begonnen met 10 tetras, 2 kersebuikjes, een algeneter, 6 roodkopzalmpjes en 2 goerami's dit allemaal op advies van de aquarium winkel.
dit ging allemaal perfect en vreedzaam 🙂

nu heb ik er 1 week later nog 4 kleine maanvissen bij gedaan ook dit verloopt al weken allemaal prima

afgelopen week zijn er nog 2 diamant goerami's bijgekomen....

nu is het al de 3e ochtend dat ik mijn aquarium check en er een half dode tetra ronddobbert :-( heb niet het gevoel dat ze ziek zijn de overige zijn ook gewoon mooi van kleur en acctief en eten goed.
kan het zijn dat er snachts toch op ze gejaagd word...? en ze er dan steeds misschien 1 uitzoeken om te pakken ofzo?

of kan het zijn dat ze teveel hebben gegeten....want mijn zoontje heeft ze 2 dagen achter elkaar ook eten gegeven...en ik ook dus dubbel.... niet veel maar toch.. heb het voer nnu op veilige hoogte weggezet ;-)

ik vind het echt erg om ze zo te zien dobberen dus hoop dat iemand me wat advies kan geven

alvast bedankt!

groetjes
Kim
 
Welkom op het forum Kim.

Ik weet ff zo snel niet of de vissen die je noemt een goede combinatie zijn want dat het volgens de winkel wel kan zegt niet zoveel helaas want die kijken vaak alleen naar hun eigen kassa als je begrijpt wat ik bedoel.

Zou kunnen dat een andere vis of meerdere de tetras aanvallen maar er kan bv toch ook een bepaalde ziekte onder deze visjes heersen die heel vaak voorkomt en niet zo goed te herkennen is als je er geen ervaring mee hebt.

Zelf de waterwaarden kunnen weten van je aquarium is heel belangrijk en is een punt om je in te verdiepen als je dat nog niet weet hoe of wat precies,lijkt moeilijker dan het is gelukkig.

Er zullen nog meer mensen reageren en stap voor stap zal de oplossing vast boven water komen hoor!
 
Hallo 🙂
dankjewel voor je reactie en ja ik begrijp wat je bedoeld...wijze les voor een volgende keer
mijn waterwaarden zijn voor het weekend nog gecheckt en deze waren in orde 🙂

Hoop dat ik morgenochtend er niet weer ��ntje vind...
 
Weet je de waarden ook precies? want is ook wel handig om ze hier te plaatsen misschien dat er toch wat aan te zien is...
Welke tertra's zijn het? er zijn een hoop soorten van de tetra namelijk.
 
euhm....heb het laten testen.... heb nu wel zelf ook zo'n set gekocht dus ga het de volgende keer zelf doen.
alle tips hiervoor zijn welkom!
het zijn kardinaaltjes
 
Wat ik wel weet is dat Maanvissen wel een tetraatje lusten.
Voor nu kan ik niet beoordelen of dit ook de oorzaak is.
 
haha ja weet ik inmiddels ook maar ze zijn nog klein en dat gaat ook al 1,5 maand gewoon goed.... heb hele rustige maanvissen die echt niks of niemand lastig vallen 🙂 mijn kersebuikjes overigens ook niet en daarvan wist ik dat ze het zouden kunnen doen.... misschien mijn nieuwe Goerami's...?? die zijn wel stuk brutaler geworden nu ze met zijn 4en zijn...
 
Goerami's jagen niet. Als er vissen zijn die kunnen klieren zijn het de Taliban cichliden uhhhhh sorry Kersebuiken.
Maar volgens mij jagen die ook niet 's nachts.

Denk eerder dat de tetra's sterven en mogelijk daarna worden aangevreten.
 
dankjewel voor je reactie 🙂
ze zijn naar mijn inziens echt niet ziek....de tetra's die er nog inzitten zijn erg actief mooi van kleur zwemmen goed eten goed... en omdat het elke keer smorgens is dacht ik eerder aan opgejaagd of aangevallen worden.... ik heb er ook 3 albino corydoraatjes inzitten....
 
Wat voor Tetra's hebben we het over.

Corys weten niet eens hoe je agressie schrijft. Koop er in zo'n bak nog 15 bij zou ik zeggen. ze zullen je niet teleurstellen!!!
 
het zijn kardinaaltjes,AAD.
 
het zijn kardinaaltjes, en ja vind ze ook helemaal geweldig haha maar wou er niet teveel vissen in doen...aangezien ik nog een "beginner" ben 🙂 maar ze zijn echt leuk!
 
haha dankjewel Bertus ;-)
 
Zijn ook wel doorgekweekt, en zwakke vissen.
 
de kardinaaltjes? ooh ok... 🙁 ze zitten er ruim 1,5 maand in en deden het tot 3 dagen geleden super.....nu nog (overdag) alleen elke ochtend is er nu ��ntje de klos...sinds 3 dagen....dus elke ochtend een kardinaaltje minder :'(
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan