Wat is er nieuw

En nou?!

Afgelopen weken al eens een klein groen sliertje voorbij zien zwemmen maar nooit goed kunnen identificeren. Toen ik vanmorgen mijn nieuwe bewoners aan het bewonderen was zag ik hem weer maar toen was het geen klein sliertje meer!! 😳
Foto gemaakt en even gaan identificeren, bleek het om een soort van Libelle larve (juffernimf) te gaan die dus garnalen eet!!! Dat motten we niet hebben… snel verwijderd. Dacht nog wat een leuk ding.. 😆

Bijlagen

• IMG_6993.jpeg
    IMG_6993.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 11
  • IMG_6991.jpeg
    IMG_6991.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 11
Goed dat die eruit is want dat is gespuis.
Ja dat las ik ook! Ik schrok ervan. Dacht direct al dat kan niet veel goeds zijn. Blij dat ik hem makkelijk te pakken kon krijgen. Bijzonder wat er allemaal mee kan liften op de plantjes die je koopt.. blijft bijzonder allemaal.

Ik week ze ook altijd 5 dagen in een emmer bij garnalen ivm eventueel gif al is die kans niet zo groot tegenwoordig maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Ik week ze ook altijd 5 dagen in een emmer bij garnalen ivm eventueel gif al is die kans niet zo groot tegenwoordig maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
Slim!! Leer voor de volgende keer. Thanks voor de tip. Wat ik me nou nog wel afvraag. Wanneer begin ik met voeren? Want de garnaaltjes hebben nu nog heel veel op te ruimen. Doe ik dat zodra de visjes een dezer dagen komen of nu ook al?

Nou als er afval ligt dan redden ze zich wel denk ik want dat eten ze ook in de natuur. Zelf voer ik ze ook 3x per weej en niet elke dag. Wel heb ik er vaak een blad bij zoals brandnetel of moerbei.

Laatst bewerkt:
Garnalen krijgen bij mij ongeveer 1x per maand een shrimpstick, verder leven ze van plantafval.
Ze blijven nogsteeds vermenigvuldigen, dus zo slecht zal het er niet voor zijn

Garnalen krijgen bij mij ongeveer 1x per maand een shrimpstick, verder leven ze van plantafval.
Ze blijven nogsteeds vermenigvuldigen, dus zo slecht zal het er niet voor zijn
Dat kan vaak prima echter heb ik maar 2 stukjes mos in de bak en dan is er weinig afval van planten.

Dat kan vaak prima echter heb ik maar 2 stukjes mos in de bak en dan is er weinig afval van planten.
Ik heb er wel wat meer spul in zitten. Dus daar redden ze zich wel mee. 🙂. We shall see. De tijd zal het leren. 😬

Nou in korte tijd kan er veel gebeuren. (In de goede zin van het woord. Afgelopen week de neocardinia garnaaltjes geplaatst. Die drentelen mooi op hun gemak rond. En de afgelopen dagen de rest van het visbestand toegevoegd. Moet nu stoppen anders word het te gek/druk.

Het visbestand moet ook niet ruimer gaan worden.

10/15 garnaaltjes. (Probeer ze telkens te tellen maar kom nooit exact uit. 🤣)
3 kleine Endler guppen (man)
3 blue Moscow guppen (man)
2 honinggourami (man)
2 panda corydoras
10 Neon tetras.

Tot nu zwemt alles nog heerlijk rond zonder elkaar aan of lastig te vallen. Geen gekke dingen gezien. Ik ben een heel blij ei. Nu zorgen dat alles blijft leven 😇

Wat een prachtig schouwspel 🥰
IMG_7022.jpeg

Leuk om te zien al ben ik niet zo n fan van bouwwerken in de bak;))

Leuk bakje geworden zo!

Ik zie je verwarmingselement helemaal onder water, dat vinden ze niet allemaal even leuk. Zelf probeer ik de dop met de draaiknop altijd boven water te houden.
Staat meestal ook ergens op je verwarming dat hij maximaal tot daar het water in mag

Leuk om te zien al ben ik niet zo n fan van bouwwerken in de bak;))
Ieder zijn ding. ☺️ het is een mooie schuilplaats voor de kleintjes mochten die komen 🙂 de garnalen maken er leuk gebruik van als “place to be”

Ik ben bang dat mijn eerste “slachtoffers” eraan zitten te komen. Eén van de blue Moscow guppen had ineens een hele gekke staart en heeft moeite met zwemmen. Ligt op het moment meer op z’n rug dan dat je normaal doet. Heb deze afgezonderd van de rest voor het geval dat. Ik dacht met de aanschaf al wel waarom is die staart zoveel anders als zijn “broers”. (Maar dat bedenk ik me nu pas)

En ik heb een neon tetra die ineens flets begint te worden en zich afzondert van de groep.

Water is getest, alles prima, ook al wat water vervangen. Heb het vermoeden dat het misschien van de verhuizing is…

Jammer.. 🙁 heb het vermoeden dat de gup het niet gaat overleven. Is er een humane manier om hem eventueel uit zijn lijden te verlossen? Of stel ik nu een domme vraag?

Bijlagen

• IMG_7050.png
    IMG_7050.png
    3.9 MB · Weergaven: 3
Ik denk dat je een winkel gevonden hebt waar je maar beter niet meer voor vis kan shoppen

Leuk bakje geworden zo!

Ik zie je verwarmingselement helemaal onder water, dat vinden ze niet allemaal even leuk. Zelf probeer ik de dop met de draaiknop altijd boven water te houden.
Staat meestal ook ergens op je verwarming dat hij maximaal tot daar het water in mag
Ik zie dit bericht nu pas! Heb het direct aangepast!

Ik denk dat je een winkel gevonden hebt waar je maar beter niet meer voor vis kan shoppen
Want? De andere 5 guppen mankeren helemaal niets. En ten tijde van het aanschaffen waren ze allemaal springlevend.

De guppen en de tetras komen bij verschillende zaken vandaan.

Leuk bakje geworden zo!

Ik hou meestal ook het stukje kunstof/rubber boven water maar volgens mij staat er altijd een minimale waterniveau op om oververhitting te voorkomen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan