Wat is er nieuw

Endler Guppy?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Petra WM
  • Startdatum Startdatum
P

Petra WM

Guest
Ik zat m'n guppen weer eens te fotograferen en ik zag ineens dat deze jonge man erg veel op een Endler guppy lijkt. Toch? En ik heb niet eens Endler guppen. Misschien is ��n van de dames die ik laatst van iemand kocht door een endler te grazen genomen. Ze had ze wel.
Ik dacht altijd dat die gevorkte staartjes hebben.

C52g0VZtH7FRVty3YgJARgaWEZbdumfL.jpeg

Dit is een Endler bastaard (wel een mooie). ga hier NIET mee verder kweken (of geef de nakomelingen niet door aan anderen). Voor mij als "kenner" is het al moeilijk te zien (al is het wel te zien) dat een bastaard is laat staan voor een leek.

In 1975 Bracht John Endler de eerste Endlers mee. In 2004 waren er geen zuivere meer te vinden door dat mensen ze maar lieten kruizen met Guppen. in 2004 zijn toen veel Endlers gevangen en daar zijn nieuwe strains uitgekweekt. Er waren dus weer zuivere Endlers in om loop! 10 jaar later zijn veel stammen weer om zeep geholpen door het inkruizen met Guppen. Dit soort visjes zijn de pest voor liefhebbers van echte Endlers zo als ik. Ook omdat ze vaak weer als echte Endlers worden verkocht, mensen zetten ze bij zuivere en hup weer een groep om zeep.

hey wat leuk ik zie bij mij het zelfde gebeuren met 1 jong die nu op kleur begint te komen.
het zijn gewone winkel guppen die ik heb, de winkel heeft geen Endlers.
het is ook het enige jong die deze tekening krijgt, de andere 11 uit de zelfde worp hebben het niet.

wil bij mij nog niet lukken er een goede foto van te maken.

wally75 zei:
hey wat leuk ik zie bij mij het zelfde gebeuren met 1 jong die nu op kleur begint te komen.
het zijn gewone winkel guppen die ik heb, de winkel heeft geen Endlers.
het is ook het enige jong die deze tekening krijgt, de andere 11 uit de zelfde worp hebben het niet.

wil bij mij nog niet lukken er een goede foto van te maken.
Ws is een van de vrouwtjes, wellicht in de winkel bevrucht door een Endlers.

Kan iemand mij zeggen hoe een zuivere endler er wel uit ziet? En wat de verschillen zijn met de kruising van TS?

de winkel waar ik de vrouwtjes kocht verkoopt al tijden geen Endlers.
en de vrouwtjes guppen heb ik vrij jong gekocht.
denk dat er bij 1 van de vrouwtjes al een beetje Endler bloed in heeft gezeten.

Ik was laatst ook in een aquariumwinkel en ik zag tussen de jongen van de endlers een blond_roodstaartig vrouwtje? Kan ik hieruit concluderen dat dat geen zuivere endlers waren of was er speake van een kleur mutatie?

Botia, wees niet bang, ik was niet van plan om ermee te gaan kweken.
Ik heb ze gewoon voor de mooiigheid om naar te kijken.
Ik had ze als voer laten jongen, maar sommigen waren de grotere vissen te snel af.

3SscCGijNvsTiV1lMA714A3ybHD7JPYO.jpeg

Dit is een Yellow Top Sword Endler.

De meeste Endler hebben meer kleur dan die van Petra en zijn slanker van bouw dan haar visje. Ook zijn Endler hybriden vaak groter dan zuivere Endlermannen.

Tegenwoordig zijn er ook bastaardlijnen "zuivere kweeklijnen" zoals deze Tiger hybrids. Het is niet zomaar een Gup x Endler maar gecre�erd door mensen met kennis. Deze hebben door zorgvuldig fokken wel weer de vorm en grote van een Endler.
3SscCGijNvsTiV1lMA714A3ybHD7JPYO.jpeg

Bedankt voor de uitleg met duidelijke foto's botia 😉

dolle ancistrus zei:
Ik was laatst ook in een aquariumwinkel en ik zag tussen de jongen van de endlers een blond_roodstaartig vrouwtje? Kan ik hieruit concluderen dat dat geen zuivere endlers waren of was er speake van een kleur mutatie?
Dat was zeker geen Endler.

Je hebt tegenwoordig hele mooie blonde Japan blue Guppen met een rode lierstaart. De vrouwen zijn blond met een rode staart mogelijk was het er zo een.

Maar een gewoon guppenvrouwtje met rode staart kan ook.
sLbMSpQclShoJRaMwNrwejWW5gp7GBIU.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan