Wat is er nieuw

Energie zuinig kweekstelling

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Rolando88
  • Startdatum Startdatum
R

Rolando88

Guest
Beste heren,

Ik heb nu een verwarmde rio 180 en een rekord 600

Als ik nu een kweekstelling heb met 4 meterbakken en 3 in 2 gedeeld..

Dan is het toch goedkopper om eigenlijk elke bak een superfish aqua flow 50 te plaatsen en in de volledige 1 meter bak een aqua flow 200??

als ik een luchtpomp gebruik voor die bakken dan ben ik ook aardig wat stroom kwijt omdat je hoge capaciteit nodig heb voor 7 bakken.. + luchtpomp maakt herrie!!!

De superfish pompjes maken en geen herrie en gebruiken slechts 2 watt!!!

6 superfish aqua flow x 2 watt
1x aqua flow 200 x 6 watt

18 watt dat valt toch mee? en als ik de bakken niet eens meer verwarm dan kom ik met die stelling volgens mij nog goedkoper uit dan dat ik die 2 aquariums hou die ik nu heb!!!

Groetjess,
Rolando
 
Ja,en 4 van die superfish filters zijn binnen een jaar kapot zodat je nieuwe moet kopen en is je voordeel weg 😉
 
Nou wat zou jij als alternatief doen dan?

En dan nog valt toch mee die dingen kosten geen drol 8 euro.. en de 200 14euro

Dus zelfs dan is toch als nog goedkoper in verhouding?
 
Ik maakte maar een grapje eigenlijk maar ben echt geen fan van die filtertjes alleen is dat een ander verhaal.
Zou kunnen dat je goedkoper uit bent met zo'n stelling dan de bakken die je nu hebt maar wat is je bedoeling precies?
Een kweekstelling omdat je kweken leuk vindt of enkel alleen om de kosten?
 
Ik vind kweken leuk..

Zo kan ik selectief kweken met me garnalen aangezien ik me eerste kweekstelling morgen ophaal ben ik dus van alles aan het bedenken.. maar geld is ook erg belangrijk natuurlijk daarom kijk ik voor beste resultaat met zo min mogelijk kosten 😉

Vandaar dat ik jullie mening en alternatieven graag hoor!
 
Indien je met een luchtpomp werkt hoef je enkel de pomp, kraantjes, slang en watten te kopen, de filters kan je zelf maken van petflessen.
 
Met een luchtpomp van 10 a 15W kan je aardig wat water verplaatsen (zo'n 8 a 10 kuub water/h)
Nu zal je de ideale constructie wel niet maken en zal de opbrengst heel wat minder zijn . Echter zal het debiet nog zeker toereikend zijn voor 4 meterbakken met flinke doorstroming .Ik denk dat dat de kosten niet zijn voor een kweekstelling .
Herrie omzeilen door de pomp in een kamertje te zetten waar dat mag en grote leiding 12 of 16mm naar de stelling in druk pvc en daarna pas opdelen .
 
Energie zuinig maken kan je m beter isoleren lijkt mij...
 
Ik heb diverse filterpotten van superfish gehad hier en was er totaal niet tevreden over constant dingen die kapot gaan en lekkage van de deksel, ik zou er niet aan beginnen het levert een hoop ergernis op.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan