Enschede (NL) - Veldhuis

Discussie in 'Aquariumspeciaalzaken en webwinkels' gestart door Martijn M, 25 aug 2010.

View Users: View Users
  1. Haven

    Haven

    Lid geworden:
    1 jun 2018
    Berichten:
    22
    Het runnen van een webshop en fysieke shop is ook erg zwaar. Je weet nooit wanneer je tijd voor iets hebt omdat klanten in een fysieke winkel daar geen rekening mee houden (en terecht). Daarnaast wordt naar mijn mening de klandizie ook wel steeds veeleisender, omdat je vaak als je iets online besteld het de volgende dag al in huis hebt. En ja, ook de verzendafdeling zal wel eens een fout maken. Ik run ook een webshop en fysieke winkel en merk ook dat mensen eigenlijk gigantisch ongeduldig zijn en soms ook gewoon een fout maken. Bijvoorbeeld in Frankrijk is het een ramp, die gasten geven vaak een verkeerd adres door en proberen het dan altijd zo te draaien dat het mijn schuld is.

    Wat ik hiermee aan wil tonen is dat het leven in een fysieke als online winkel niet altijd over rozen gaat en dat er nou eenmaal fouten worden gemaakt. Door klanten, door de verzenddienst en door de werknemers, dat is nou eenmaal menselijk. Ik keur hiermee enige vorm van oplichting absoluut niet goed, maar soms heb ik ook wel eens zoiets van: tsja .. als je wat relaxter in het leven staat, scheelt dat veel stress.

    Ontopic: ook ik ben laatst naar Veldhuis geweest (2de keer) en vond het niet veel soeps. Het was rommelig en ze hadden inderdaad niet veel speciale vissen.
     
  2. Dirk Bazuin

    Dirk Bazuin

    Lid geworden:
    16 mei 2009
    Berichten:
    6.362
    Locatie:
    Delft
    Dat kan ook een bewuste keus zijn. De verzorging kan lastiger zijn in de winkel en dan vrsag laag.
    Mijn lfs hebben eft bijvoorbeeld de Sphaerichthys vaillanti's ook nooit op voorraad maar als Ruinemans ze heeft kun je ze altijd bestellen.
     
  3. Jeppo

    Jeppo

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    2.469
    De eerste keer dat ik een negatieve reactie over een winkel schrijf.

    Twee planten besteld bij deze winkel. Ik kreeg netjes een mail met een tracking link. De planten die ik besteld had waren volgens de site op voorraad, maar moesten dus blijkbaar toch nog ingekocht worden.

    Ik ben echt geduldig geweest, omdat ik wist dat het een lastige plant was om te bemachtigen, maar na een maand (!) heb ik toch zelf maar een mail gestuurd om te vragen hoe het ervoor stond. Ze zijn immers telefonisch of via whatsapp niet te bereiken. Zelfs zelf maar een leverancier aangekaart die wel deze planten zou kunnen leveren.

    Ongeveer een week later, op 8 juni, kreeg ik bericht dat de planten waren ingekocht bij een andere leverancier en ze zouden de week erop verstuurd worden. Op 29 juni nog niks mogen ontvangen en bericht gestuurd het ervoor stond en of ik m'n geld terug kon krijgen als het niet zou lukken.

    Zonder ook maar enige uitleg of verontschuldiging m'n geld teruggekregen.

    Al met al heeft het zo'n twee maanden geduurd. Het enige wat ik terugkreeg was het mailtje zoals hierboven beschreven.

    Erg teleurstellend en ik zal er uiteraard niets meer bestellen.
     
    RichD1011 vindt dit leuk.
  4. Redzxv

    Redzxv

    Lid geworden:
    6 jun 2018
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Deurne
    Vol goede moed besteld. Na een maand nog niets ontvangen. Order status verspringt steeds en ik krijg verder totaal geen feedback wat de stand van zaken zijn.

    Zeer jammer. Nu heb ik geprobeerd te mailen, bellen, whatsappen, niets werkt.

    Als ik aan het einde van de week nog niets heb gehoord ga ik toch mailtjes sturen om mijn geld terug te krijgen.

    Redelijk teleurstellend dit, zacht uitgedrukt. :S

    (ik post dit in de hoop dat er iemand van Veldhuis meeleest)
     
    RichD1011 vindt dit leuk.
  5. Redzxv

    Redzxv

    Lid geworden:
    6 jun 2018
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Deurne

    UPDATE: Na telefonisch contact, bleek er een fout te zijn met het printen van mijn pakbon. Deze is dus gisteren uitgeprint en vandaag is mijn order binnen gekomen!

    Over de verpakking van de planten ben ik zeer tevreden, alles ziet er goed uit. Met dank aan Maarten waarmee ik het telefonische contact had!
     
    Ruben01 en World Citizen vinden dit leuk.