Enschede (NL) - Veldhuis

Discussie in 'Aquariumspeciaalzaken en webwinkels' gestart door Martijn M, 25 aug 2010.

View Users: View Users
  1. Haven

Haven

Lid geworden:
    1 jun 2018
    Het runnen van een webshop en fysieke shop is ook erg zwaar. Je weet nooit wanneer je tijd voor iets hebt omdat klanten in een fysieke winkel daar geen rekening mee houden (en terecht). Daarnaast wordt naar mijn mening de klandizie ook wel steeds veeleisender, omdat je vaak als je iets online besteld het de volgende dag al in huis hebt. En ja, ook de verzendafdeling zal wel eens een fout maken. Ik run ook een webshop en fysieke winkel en merk ook dat mensen eigenlijk gigantisch ongeduldig zijn en soms ook gewoon een fout maken. Bijvoorbeeld in Frankrijk is het een ramp, die gasten geven vaak een verkeerd adres door en proberen het dan altijd zo te draaien dat het mijn schuld is.

Wat ik hiermee aan wil tonen is dat het leven in een fysieke als online winkel niet altijd over rozen gaat en dat er nou eenmaal fouten worden gemaakt. Door klanten, door de verzenddienst en door de werknemers, dat is nou eenmaal menselijk. Ik keur hiermee enige vorm van oplichting absoluut niet goed, maar soms heb ik ook wel eens zoiets van: tsja .. als je wat relaxter in het leven staat, scheelt dat veel stress.

Ontopic: ook ik ben laatst naar Veldhuis geweest (2de keer) en vond het niet veel soeps. Het was rommelig en ze hadden inderdaad niet veel speciale vissen.

2. Dirk Bazuin

Dirk Bazuin

Lid geworden:
    16 mei 2009
    Dat kan ook een bewuste keus zijn. De verzorging kan lastiger zijn in de winkel en dan vrsag laag.
    Mijn lfs hebben eft bijvoorbeeld de Sphaerichthys vaillanti's ook nooit op voorraad maar als Ruinemans ze heeft kun je ze altijd bestellen.

3. Jeppo

Jeppo

Lid geworden:
    23 mrt 2005
    De eerste keer dat ik een negatieve reactie over een winkel schrijf.

Twee planten besteld bij deze winkel. Ik kreeg netjes een mail met een tracking link. De planten die ik besteld had waren volgens de site op voorraad, maar moesten dus blijkbaar toch nog ingekocht worden.

Ik ben echt geduldig geweest, omdat ik wist dat het een lastige plant was om te bemachtigen, maar na een maand (!) heb ik toch zelf maar een mail gestuurd om te vragen hoe het ervoor stond. Ze zijn immers telefonisch of via whatsapp niet te bereiken. Zelfs zelf maar een leverancier aangekaart die wel deze planten zou kunnen leveren.

Ongeveer een week later, op 8 juni, kreeg ik bericht dat de planten waren ingekocht bij een andere leverancier en ze zouden de week erop verstuurd worden. Op 29 juni nog niks mogen ontvangen en bericht gestuurd het ervoor stond en of ik m'n geld terug kon krijgen als het niet zou lukken.

Zonder ook maar enige uitleg of verontschuldiging m'n geld teruggekregen.

Al met al heeft het zo'n twee maanden geduurd. Het enige wat ik terugkreeg was het mailtje zoals hierboven beschreven.

Erg teleurstellend en ik zal er uiteraard niets meer bestellen.

RichD1011 vindt dit leuk.
  4. Redzxv

Redzxv

Lid geworden:
    6 jun 2018
    Vol goede moed besteld. Na een maand nog niets ontvangen. Order status verspringt steeds en ik krijg verder totaal geen feedback wat de stand van zaken zijn.

Zeer jammer. Nu heb ik geprobeerd te mailen, bellen, whatsappen, niets werkt.

Als ik aan het einde van de week nog niets heb gehoord ga ik toch mailtjes sturen om mijn geld terug te krijgen.

Redelijk teleurstellend dit, zacht uitgedrukt. :S

(ik post dit in de hoop dat er iemand van Veldhuis meeleest)

RichD1011 vindt dit leuk.
  5. Redzxv

Redzxv

Lid geworden:
    6 jun 2018

UPDATE: Na telefonisch contact, bleek er een fout te zijn met het printen van mijn pakbon. Deze is dus gisteren uitgeprint en vandaag is mijn order binnen gekomen!

Over de verpakking van de planten ben ik zeer tevreden, alles ziet er goed uit. Met dank aan Maarten waarmee ik het telefonische contact had!

Ruben01 en World Citizen vinden dit leuk.
  6. Bary57

Bary57

Lid geworden:
    29 aug 2018
    Ik mis daar vooral de logica; eerst knapt men het aanzicht van de oudere bakken in de vissen-afdeling op en bouwt in een ruimte erachter zelfs een aantal nieuwe bakken erbij. Ook staat de website vol met veel prachtige vissoorten. Dat schept dus veel verwachtingen bij mensen die de zaak willen bezoeken. Maar in de praktijk zijn vele bakken leeg of bijna leeg, kun je vissen bestellen via een op een paal geplaatst computerscherm en als je een opmerking daarover maakt (ik koop nu eenmaal nooit ongezien vissen, vanwege opgedane slechte ervaringen daarmee bij een andere zaak) dan krijg je te horen dat het bemannen en onderhouden van een afdeling met vissen nu eenmaal een dure aangelegenheid is. Dat laatste geloof ik natuurlijk direct, maar waarom dan die bakken opgeknapt en zelfs het aantal bakken nog uitgebreid ? Ik mis dus een standvastig beleid, het spijt me.

Gino88 vindt dit leuk.
  7. bderooij

bderooij

Lid geworden:
    22 aug 2014
    Ik ben vanmiddag weer eens langs geweest omdat ze visjes op voorraad hadden die ik graag wilde.
    De meeste bakken staan er weer veel beter bij. Schoner, frisser, een beetje aangekleed, het gaf me een stuk beter gevoel dan de afgelopen tijd.
    Een zekere medewerker vertelde me dat dit in de zomervakantie is gedaan door de part-timers die er rond liepen.
    De zee bakken zien er niet erg lekker uit, maar naar mijn idee is dat ook een stuk lastiger om netjes te houden.
    De zoet bakken (aan de linkerkant als je de vissenafdeling inloopt vooral) stonden er prachtig bij. Met een gerust hart weer tien visjes geplaatst.

Killerfish en Ruben01 vinden dit leuk.
  8. Bary57

Bary57

Lid geworden:
    29 aug 2018
    Mooi zo, daar ben ik blij om en zal z.s.m. ook weer eens een kijkje gaan nemen. Want volgens mij bestaat er nauwe samenhang tussen verkoop van aquaria en verkoop van vissen. Heb je geen aquaria (standaard of maatwerk) en de bijbehorende spullen dan verkoop je geen vissen, heb je geen vissen dan verkoop je geen aquaria plus alles wat daarbij hoort. Met de keuze in aquaria en alles eromheen zit het daar altijd goed, maar klanten willen ook allerlei soorten vissen zien en dan besluiten wat qua aanschaf nodig is om de gekozen vissen een mooi leven te bezorgen (vind je een Gibbiceps mooi koop dan geen 40 x 25 x 25 bakje). Wat ik bij winkels altijd belangrijk vind is dat ik iemand kan vinden om een vraag aan te stellen, en als ik iemand zie dat die persoon niet snel de andere kant op loopt. Gisteren bij Zoo Zajac geweest en daar is altijd wel iemand in zwart shirt met Zoo Zajac logo te vinden die tijd neemt en heel behulpzaam is. Zocht o.a. een nieuwe fluisterstille luchtpomp omdat mijn JBL Pro Silent A300 (2 uitgangen) luidruchtiger was geworden. Even aan een medewerkster gevraagd waar ik die kon vinden; ze liep mee en vroeg wat het probleem was. Toen ik vertelde dat het pompje meer geluid maakte vroeg ze of het pompje (met contrôlesticker uit november 2014 aan de onderkant) al eens nieuwe membramen erin had gekregen, die moeten blijkbaar elke 2 jaar worden vervangen. Wist ik dus niet en ging (o.a) met een setje membramen van 4,95 euro naar huis, heb de oude vervangen en het pompje is weer stil. Een aantal bakken met vissen staan in de stellingen te hoog om vissen goed te kunnen zien; geen punt, er werd even vlot een trapje aangedragen. Samengevat moet je klanten dus behulpzaam willen zijn, dat wordt zeker gewaardeerd. Punt is wel dat daarvoor wat meer personeel nodig is en dat geld kost, de vissen zijn daar wat duurder dan ik hier in Nederland gewend ben (bijvoorbeeld 60 euro voor een 8 cm grote L177 is nogal fors). Maar alles zag er zeer verzorgd uit, ook de vissen zagen er zeer gezond uit (en dan worden ze ook eerder verkocht natuurlijk). Daar begrijpt men zeker dat het tonen van gezonde vissen, en ook een aantal soorten die je hier zelden ziet, kan leiden tot verkoop van aquaria met alles erbij. Kortom, bij een aquariumzaak horen gezonde en mooie vissen voorop te staan (wat mij betreft).

9. Nymeria

Nymeria

Lid geworden:
    20 feb 2016
    Ik ben hier een paar jaar terug voor het eerst geweest en keek mijn ogen uit! Dit was nog voor de verbouwing. Een tijdje later kwam ik weer terug, maar de winkel was leeg, de showbakken waren leeg/slecht onderhouden en de helft van de bakken met vissen die verkocht worden hadden geen licht. Dit is nog te verklaren met het vele werk dat een verbouwing uiteraard met zich mee brengt.

Gisteren ben ik hier nogmaals geweest en heb het idee dat ze nog steeds niet alle zaken op orde hadden. Weer lege showbakken (alhoewel het er wel naar uitzag dat deze opnieuw opgestart werden), het grote zoutaquarium was ontzettend smerig en weer de helft van de bakken met te verkopen vis onbelicht. Een aantal van de planten zagen er ook niet uit. Wat ik dan wel weer positief vond is de gigantische hoeveelheid aan (kien)hout die er weer was. Ook deze was wat minder aangevuld als de vorige keer, maar nog steeds keus genoeg en ben dus met een paar mooie stukken hout naar huis gegaan.

Het is voor mij minimaal anderhalf uur rijden, ik ben niet van plan om voorlopig terug te gaan totdat ik berichten lees die aantonen dat ze weer alle zaken op orde hebben. De zaak heeft enorm veel potentie, maar de afgelopen 2 bezoeken waren desondanks een beetje teleurstellend voor me.

10. benvo

benvo

Lid geworden:
    28 mei 2014
    Vandaag ben ik ook weer eens bij dit bedrijf geweest. Jammer dat zo'n, in de kern, prachtige zaak langzamerhand dieper wegzakt. Men heeft een afdeling waar kleinere en middelgrote showbakken staan. Alle glazen zijden zaten onder de alg. Vaak gewoon groene alg hoewel men bij een aantal aquariums wel CO2 toevoegde. De afdeling planten was meer dan halfleeg, vervuild en geurde nogal. Afdeling vis, weer alle ruiten vervuild, slechts hier en daar brandde licht. Personeel dat wél veel liep, zonder klanten te helpen overigens, met geen duidelijk doel. Wanneer ik daar de baas was zou ik de maandag, hun sluitingsdag gebruiken om alle showbakken, plantenafdeling én de bakken met levende have op orde te brengen. Verder zou de regel gelden, de klant gaat vóór en hoeft nooit te wachten. Men heeft er kennelijk behoefte aan goede leiding. Desgevraagd verklaarde men niet naar het Vivarium te komen wegen personeels gebrek maar ik heb het idee dat voor het aanwezige personeel er ook geen duidelijke regels zijn. Jammer en doodzonde voor deze zaak.

Gino88 vindt dit leuk.
  11. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Jammer dat er nog geen verbetering is geconstateerd Ben en ik mag hopen dat toch snel de goede weg weer zal worden ingeslagen in Enschede.

12. benvo

benvo

Lid geworden:
    28 mei 2014
    Vandaag kwam het droevige nieuws naar buiten dat Veldhuis, Enschede haar activiteiten gaat stoppen per 1 december 2018. De eigenaar is ziek.

Wij, mijn vrouw en ik willen, ook hier, ons medeleven betonen. Het is naar zo een levenswerk te moeten beëindigen. Pas nu ontstaat ook begrip voor de situatie zoals die was tot nu toe.

13. Killerfish

Killerfish

Lid geworden:
    13 mrt 2011
    Pff, las het net Screenshot_20181112-144600_Facebook.jpg

14. TonHageraats

TonHageraats Beheerder Beheer

Lid geworden:
    30 aug 2011
    Oeps, dat is weer een verlies voor de aquarium hobbyisten.
    Veel sterkte voor personeel en management.

Laatst bewerkt: 12 nov 2018
  15. aart1975

aart1975

Lid geworden:
    18 jul 2010
    Jammer !!, alle berokkenen heel veel sterkte !!

16. Jay47

Jay47

Lid geworden:
    18 okt 2016
    Heb een aantal keren online besteld en altijd netjes ontvangen.
    In 2014 vissen besteld die niemand anders kon leveren, erg jammer dar ze nu gaan sluiten. Sterkte!

17. PoorHonestDoctor

PoorHonestDoctor

Lid geworden:
    30 aug 2016
    Erg jammer, ooit mijn filter daar besteld, miniem probleempje (niet hun fout) en dat is perfect opgelost indertijd. Beterschap voor de eigenaar mocht deze dit lezen

18. Killerfish

Killerfish

Lid geworden:
    13 mrt 2011
    Overigens netjes op de hoogte gesteld via de mail
    Screenshot_20181112-153845_Outlook.jpg

19. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Erg jammer dat dit zo verloopt maar ik wens iedereen van Veldhuis sterkte de komende tijd.

20. bderooij

bderooij

Lid geworden:
    22 aug 2014
    Doodzonde dat het zo moet eindigen voor zo'n prachtig bedrijf.
    Het verklaard inderdaad de staat van de winkel de laatste tijd. Heel erg jammer, en ik hoop voor de familie Veldhuis dat de gezondheid weer spoedig mag verbeteren.