Wat is er nieuw

Enschede (NL) Waterlelie

killerbee

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Wat zijn jullie ervaringen met deze winkel.

na de verbouwing die ze hebben gehad vind ik ze met de vissen helemaal supper alleen met de rest vind ik het wat minder showbakken veel dooie vissen techniek heel weinig.

maar ik wou graag weten wat is jullie ervaring

[mod-edit: titel aan regels aangepast]

aqua-meid

Well-known member
Lid geworden
16 maart 2009
@Killerbee,ken de winkel totaal niet , dus kan je niet helpen aan een mening.

[mod edit; stukje tekst verwijderd]

Cor_M

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2010
Website
www.cnpp.nl
Ik ken de zaak niet maar wellicht dat e.e.a. nog beter wordt. Een verbouwing heeft vaak een behoorlijke impact hoor, zeker op vissen.

steph en jess

Well-known member
Lid geworden
22 juli 2011
helaas kan ik niks over de winkel zeggen
echter als in de show bakken meerdere dode dieren liggen zal ik info van deze winkel niet te seriuus nemen als ze nog niet voor hun eigen zieke dieren kunnen zorgen
maar kunnen natuurlijk vanuit de groothandel wel kwaliteits dieren bestellen

Krietjur

Well-known member
Lid geworden
19 april 2004
Ik ben er toevallig maandag nog geweest. Vind het een mooie winkel, vissen in de verkoop zitten er prima bij en ook flink veel keuze. Ook qua overige spullen hebben ze een behoorlijk assortiment. De showbakken heb ik niet bekeken, kan dus niks zeggen over dode vissen in die bakken.

Als puntje van kritiek: ik heb de indruk dat de medewerkers niet heel erg veel kennis hebben van de vissen die ze verkopen.

Topicstarter
K

killerbee

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
En dat al een half jaar lang

robertk

Well-known member
Lid geworden
23 oktober 2011
Ik ben hier zaterdag ook geweest(was de laatste winkel van het rondje).

Ik had voor de kerstvakantie via internet een meubel besteld voor mijn Rio 400 (door de webshop opening was er een actie van 15% korting dus ik had het meubeltje voor mooie prijs).
Ik had telefonisch contact met deze winkel gehad over dat ik hem in bouwpakket wou komen ophalen in de 1e of 2e week van Januari. Dit was allemaal in orde en ik kreeg een telefoontje wanneer het meubel binnen was.

Zo doende afgelopen zaterdag naar deze winkel geweest en hij was netjes in de originele doos verpakt van Juwel. Ik heb hier ook nog een uurtje door de winkel gelopen en wat een mooie vissen zeg! De showbakken waren ook leuk! Kwa spullen voor je aquarium vond ik dat er weinig keuze was.

Al met al, ik kom zeker nog een x bij deze winkel om de top service en mooie vissen. En ik heb een melding gemaakt van de site dat er wel meer artikelen op mochten komen.(ik zie dat ze de site verder hebben bij gewerkt)

jacyntha

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2011
ik kom hier ook altijd.
vind het een mooie winkel met heel veel keus uit vissen.
verder vind de showbakken er uitstekend uitzien.
ook de service is daar perfect.
ze hebben er naar mijn mening ook best wel veel verstand van.
het personeel is ook heel klantvriendelijk.

ben er zeer tevreden over.

Mellowvision

Member
Lid geworden
6 mei 2012
Fijne winkel met personeel dat de tijd neemt. Redelijk veel viskeuze, weinig techniek e.d. of planten. Prijzen zijn ook prima.
Ken de winkel niet van voor de hiervoor genoemde verbouwing, maar ze hebben aan mij een vaste klant. Zijn goedkoper dan die andere grote uit Enschede.

Badeendje

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2011
Ook ik vind dit een fijne winkel. Zijn naar mijn mening ook eerlijke verkopers, toen ik een keer (gezond ogende) vissen wou kopen zeiden ze eerlijk dat er in die bak een ziekte heeft gezeten en dat ze daarom de eerste 2 weken niets verkopen uit die bak omdat ze zeker wouden weten dat het 'weg' was.
Wat vissen en planten betreft ben ik zeer tevreden, ook qua prijs. Ze zijn goedkoper dan de andere aquazaak hier in de buurt.

Voor de techniek wijk ik liever uit, daarin hebben ze een wat beperkter assortiment maar mijn vissen en planten doen het van deze zaak erg goed en hebben een nette prijs.

Wat wel 'jammer' is, is dat er soms inderdaad onervaren personeel is, stagaires? Ik wou een keer een groepje corydorassen halen, en ik kreeg bijna de verkeerde soort mee, doordat ik zelf ook twijfelde even snel opgezocht op mijn telefoon. En het was inderdaad een andere soort die veel groter werd.

Cser

Well-known member
Lid geworden
10 mei 2010
Goede ervaringen mee. Winkel is langzaam gegroeid en gaat nu voor de tweede keer in relatief korte tijd verhuizen naar wederom een groter pand. Verhuizing zou klaar moeten zijn in december 2014.

Toevallig gisteren nog geweest om een L-nummer te kopen. Liep een jong meisje die eerlijk aangaf niet te weten wat de verschillende L-nummers doen qua grootte en riep er iemand anders bij. Uiteindelijk tevreden naar huis gegaan.

Daarbij komt ik evengoed bij de concurrent Veldhuis waar ik dan weer een mooier stuk hout heb kunnen vinden.

Ze vullen elkaar mooi aan.

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Ik ben nog maar 1 keer bij de waterlelie geweest en het was er rommelig. Dit kan liggen aan de verhuizing die nu gaande is. Er zat wel een hele grote vis in een hele kleine bak, iets wat ik eigenlijk ondanks de verhuizing niet vind kunnen. De bak was zeker niet twee keer de lengte van de vis. Ik was op zoek naar easy life voogle en daar vroeg ik ook specifiek naar. Ik werd geholpen door een kind die geen idee had waar ik het over had. Er werd iemand anders bijgehaald die niet heel veel ouder was en die gaf mij easy life filtermedium en zei dat dat datgene was wat ik zocht. Ik als beginner geloofde dat ook maar inmiddels weet ik dat het iets heel anders is. Na de verhuizing zal ik nog wel een keer gaan maar tot nu toe scoren ze niet hoog bij mij.

Folkishpeter

Well-known member
Lid geworden
18 september 2014
Vandaag vissen gehaald, en ze zijn net verhuisd en we krijgen daar de rest van het jaar 50 procent korting, das nou leuk winkelen!

bderooij

Well-known member
Lid geworden
22 augustus 2014
Leeftijd
38
Fijne winkel, zeker na de verhuizing hebben ze een grote stap vooruit gemaakt.
Vissen zijn altijd goed in orde en ze hebben mooie spullen.
Kom er meestal alleen voor voer en andere aanverwanten (ligt op de weg terug naar huis met de fiets, Veldhuis wat verder uit de richting) maar nu de verbouwing bij Veldhuis aan de gang is en ze niet veel meer hebben heb ik er dit weekend ook een schooltje Rasbora's gehaald en een nieuwe Colisa Chuna vrouw.
Zeer tevreden, goede prijzen en vriendelijke mensen.
Kinderen blij want ze hebben een echte 'krokodil' en de slang is 'vet cool' ;)

bderooij

Well-known member
Lid geworden
22 augustus 2014
Leeftijd
38
Maar even een update, voor de mensen die denken dat er geen fatsoenlijke lfs in Enschede is ;)
Nog altijd prima service, steeds vaker bijzondere vissen in de winkel en je wordt altijd correct geholpen. Bij problemen doen ze nooit moeilijk.
Ze waren alleen vergeten me te bellen dat mijn bestelde vissen binnen waren gekomen.

Jos Hut

Well-known member
Lid geworden
8 april 2008
Lonnekerbrugstraat, vlak bij het stadion van FC Twente, zit de Waterlelie. Als ik in Enschede ben ga ik er zeker langs. Wat mij betreft een aanrader.

Hobbygroet Jos Hut

Roy1986

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2017
Leeftijd
35
is het ook mogelijk hier je co2 fles te hervullen? Zoek nog een nieuw adres aangezien veldhuis gaat sluiten

RvanWijk

Well-known member
Lid geworden
2 januari 2018
Leeftijd
28
is het ook mogelijk hier je co2 fles te hervullen? Zoek nog een nieuw adres aangezien veldhuis gaat sluiten

Gewoon Kuil Nicos pakken. Waterlelie doet het maar dan ben je hem een dag kwijt. Kuil Nicos betaal je een 10ntje voor 1,5kg dus lachen geblazen.

benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Leeftijd
70
Website
aquaforum.nl
Tip. Ga naar Hinnen, Almelo. Lekker goedkoop. Hij vult niet maar ruilt gewoon om zodat je ook geen omkijken meer hebt naar je fles qua keuring ed. Voor 2 liter CO2 vraagt hij 15 euro. Heb je toevallig een 1,5 liter fles ruilen ze die ook zo om met een 2 liter fles zonder kosten, doen ze niet moeilijk over.

Roy1986

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2017
Leeftijd
35
Thx zal daar eens gaan kijken :)

bderooij

Well-known member
Lid geworden
22 augustus 2014
Leeftijd
38
Inmiddels is de winkel flink uitgebreid, sinds Veldhuis weg is loopt de zaak als een trein en het wordt er alleen maar mooier op.
Assortiment is heel erg uitgebreid, zeker op terrarium gebied hebben ze nu een prachtig assortiment dieren, bakken en techniek.
Waar eerder de prijzen nog wel eens een stuk hoger lagen dan bij andere winkels is dit nu niet meer het geval.
Ik kom eigenlijk nergens anders meer voor mijn spullen, koop graag lokaal!

Het enige dat er eigenlijk mist, en dat zie ik bij vrij veel winkels, is iemand die echt kennis heeft van aquariumplanten.

Bovenaan