Epiplatys annulatus heeft een witte plek op zijn lijfje


S

Spukky

Guest
Hoy iedereen.
Sinds vrijdag (2 dagen) hebben wij nu een groepje van 10 Epiplatys annulatus in ons aquarium.
Deze visjes waren nog maar pas geleverd in onze locale winkel. We zijn daar ook gewaarschuwd voor potentiële problemen.

Hier in het aquarium hebben wij nu 1 visje met een witte plek. Zijn staartvin ziet er ook lichtjes beschadigd uit.
Witte stip denk ik niet, misschien een schimmel?
Of stress symptoom?

Hier 2 foto's, ga nog proberen voor een betere foto maar 1 van deze vissen langs de juiste kant fotograferen is best moeilijk.
AgZQGwSLnY361lhSkrgAH9v8CPakKNaL.jpeg


AgZQGwSLnY361lhSkrgAH9v8CPakKNaL.jpeg


Weet niet goed wat doen, dit visje een zoutbad geven? Hem gewoon rust geven en goed in het oog houden?
Iemand een idee?
 
Ik vind de staart ook een beetje gerafeld, of lijkt dit zo?;)
 
Ik vind de staart ook een beetje gerafeld, of lijkt dit zo?;)
Inderdaad, in het echt is dit amper te zien maar op de foto lijkt het wel zo.
 
Hoeveel mannen en vrouwen heb je? Hoe groot is de bak?
 
De staart zie ik niets aan, in het aquarium zie je amper iets eraan.

Nog 2 pogingen van foto's.
Att_ctmUqhsl7jmCkqBvK5QGiGtdwcji.jpeg


Att_ctmUqhsl7jmCkqBvK5QGiGtdwcji.jpeg
 
Hoeveel mannen en vrouwen heb je? Hoe groot is de bak?
Ik heb zeker 2 mannen, de andere 8 zijn nog te klein voor zekerheid.
Hopelijk kom ik op 3/4 mannen de rest vrouwen.
Moest dit anders uitdraaien zorg ik voor een oplossing om toch een gebalanceerde groep te hebben.
Bak is 125 liter, 80cm lang.
 
Visje ziet er mottig uit,lijkt op de eerste foto ook dat er iets rood in het oogje zit.
Zou het goed in de gaten houden,misschien komt het zo vanzelf weer in orde maar is afwachten.
 
Visje ziet er mottig uit,lijkt op de eerste foto ook dat er iets rood in het oogje zit.
Zou het goed in de gaten houden,misschien komt het zo vanzelf weer in orde maar is afwachten.
Kwa gedrag zie ik geen verschil met de andere visjes. Heb hem ook al zeker zien eten.

In het aquarium zie ik ook niets aan het oog, en eigenlijk ook amper aan de staart.
Hopelijk krijg ik hem nog is goed op de foto.

lijkt op de eerste foto ook dat er iets rood in het oogje zit.
Dat rood is de reflectie van het oog op het oppervlaktewater. Zie dit in bepaalde hoeken bij ze allemaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan