Epiplatys dageti ziek?


D

DorkV89

Guest
Ik heb in mijn 80cm bak een 7 tal Epiplatys dageti zitten van ongeeer 3cm groot. 6 zwemmen er vrolijk rond. 1 is t.o.v. de rest een stuk magerder en kleiner. Ook zijn de vinnen niet zo mooi rond maar meer recht en ingeknepen.
Ik verwacht dat deze vis ziek is. Heeft iemand enig idee wat deze vis heeft en hoe ik het kan verhelpen?

[size]Ziek:[/size]
imageupload

imageupload



[size]Gezond:[/size]
imageupload

imageupload
 
idd wel heel mager!! Eet de vis nog wel? Hoe is de ontlasting? Geen wormpjes zichtbaar? Hoe vaak ververs je het water?

als ik het vergelijk met de gezonde vis denk ik niet dat deze nog lang leeft.
 
Goldie83 zei:
idd wel heel mager!! Eet de vis nog wel? Hoe is de ontlasting? Geen wormpjes zichtbaar? Hoe vaak ververs je het water?

als ik het vergelijk met de gezonde vis denk ik niet dat deze nog lang leeft.

Ik heb zo het vermoeden dat deze niet eet. Ontlasting heb ik nog niet gezien... Ik ververs 1x per week ongeveer 20-30% water.
De rest van de vissen hebben nergens last van.

Deze apart zetten?
 
ik denk als je de vis apart zet, dat hij van de stress al het loodje legt.... Hoe lang is deze vis al zo??
 
Kun je niet proberen de vis apart te voeren? Met spuitje er voorzichtig bij gaan en dan een beetje voer (fijn voer) toedienen?
 
Goldie83 zei:
ik denk als je de vis apart zet, dat hij van de stress al het loodje legt.... Hoe lang is deze vis al zo??

Hij is al een paar dagen dat hij wat minder met de groep mee komt. Dat hij zo mager is zie ik nu voor het eerst.
Ik ga eens kijken of hij wel stofvoer eet.
 
Hij heeft geen interesse in het voer... Als het visje naar beneden zwemt, lijkt het erop dat hij weer naar boven drijft en niet zelf zwemt!
Ben bang dat deze het helaas niet gaat overleven:(
 

Terug
Bovenaan