Joey0v
New member
- Lid geworden
- 8 januari 2025
- Leeftijd
- 26
Hallo allemaal,
Ik heb een week of 4 geleden mijn aquarium opgezet en draaiende gemaakt.
Dit nadat ik mijn oude bak heb afgebroken en opnieuw heb ingericht.
Alle waterwaardes zijn goed en de planten groeien goed.
ik heb er een stuk of 20 neo cardinia in zitten samen met 1 japonica, en heb er vandaag 6 pangio kuhlii bij gekocht.
In de winkel is het mij niet opgevallen maar zodra ik de vissen vanuit de zak, in het aquarium heb gelaten viel mij op dat een van de visjes erg mager is en eigenlijk helemaal niet beweegt.
Hij ligt nu al zeker 2 uur op dezelfde plek en beweegt alleen als je hem aanraakt.
(Dit heb ik voorzichtig gedaan met een spatel waar je normaal de bodem mee recht trekt.)
Ik vraag me nu af of dit komt door de stres van het vervoeren vanaf de winkel naar huis etc, of dat er toch iets mis is ?
Ik heb een aquarium van 54L,
De afmetingen hiervan zijn 60x30x30.
Er is voldoende zand, plant, hout en steen aanwezig.
ik hoor jullie graag,
Groetjes Joey
Ik heb een week of 4 geleden mijn aquarium opgezet en draaiende gemaakt.
Dit nadat ik mijn oude bak heb afgebroken en opnieuw heb ingericht.
Alle waterwaardes zijn goed en de planten groeien goed.
ik heb er een stuk of 20 neo cardinia in zitten samen met 1 japonica, en heb er vandaag 6 pangio kuhlii bij gekocht.
In de winkel is het mij niet opgevallen maar zodra ik de vissen vanuit de zak, in het aquarium heb gelaten viel mij op dat een van de visjes erg mager is en eigenlijk helemaal niet beweegt.
Hij ligt nu al zeker 2 uur op dezelfde plek en beweegt alleen als je hem aanraakt.
(Dit heb ik voorzichtig gedaan met een spatel waar je normaal de bodem mee recht trekt.)
Ik vraag me nu af of dit komt door de stres van het vervoeren vanaf de winkel naar huis etc, of dat er toch iets mis is ?
Ik heb een aquarium van 54L,
De afmetingen hiervan zijn 60x30x30.
Er is voldoende zand, plant, hout en steen aanwezig.
ik hoor jullie graag,
Groetjes Joey