Erik Melse zijn 60x30x35 (63L)


Zou ook wel uren naar dat filmpje willen kijken maar dan zou ik hem moeten downloaden op mijn pc want zo openen met dit bestand gaat helaas niet
 
Ik blijf maar worstelen met de forum functies... Het is een filmpje van mn telefoon, die moet als ik hem upload vanaf mn telefoon toch gewoon te bekijken zijn....
 
Ik blijf maar worstelen met de forum functies... Het is een filmpje van mn telefoon, die moet als ik hem upload vanaf mn telefoon toch gewoon te bekijken zijn....
Beter even uploaden naar youtube en dan de link hier plaatsen, er zijn er wel welke een mp4 weten neer te zetten maar ik weet zelf niet hoe.
 
Beter even uploaden naar youtube en dan de link hier plaatsen, er zijn er wel welke een mp4 weten neer te zetten maar ik weet zelf niet hoe.
Moet je een niet te groot/zwaar filmpje hebben. Nadeel is dat die dan 9 van de 10x gedownload moet worden door andere leden om te zien. Youtube is dan makkelijker ja
 
Zojuist jongen gespot van het koppel Borelli. Een kweek Artemia opgestart, dus vanaf morgen kan ik dat voeren. Is er nog iets wat ik in de tussentijd moet/kan doen voor de jongen?
 
ze eten ook infusorien die leven op afbrekend blad in je aqua en bodem op verterend materiaal
 
Zo, het is al weer een hele tijd geleden dat ik een update heb geplaatst.

Helaas moet ik melden dat ik maar een dikke week heb kunnen genieten van de jonge borelli's, het groepje werd met de dag kleiner. Ik denk dat de ouders nog niet helemaal door hadden hoe ouderschap werkt.
Het is wel zo dat de Borelli's het nog steeds erg gezellig hebben, en ik verwacht dat het niet lang zal duren of het is weer raak.

Zondag ontdekte ik witte kruipende beestjes op mijn voorruit, te zien in de foto hier onder. Daarna niet meer gezien.

Een hele tijd geleden is mijn vriendin gestopt met het houden van garnalen, omdat toch bleek dat het bakje waar ze in zaten te klein was. De overige garnalen zijn verhuisd naar deze bak, zonder garanties... Gisteravond ontdekten we een aantal jonge garnaaltjes van ongeveer een centimeter. Ik begrijp niet hoe ik die nog niet eerder gezien heb : )

Vanavond zal ik foto's maken van de bak, en de nieuwe bewoners : )
 

Bijlagen

  • 005B1051-E67E-4C98-BDAB-DBC7077CE8A5.jpeg
    005B1051-E67E-4C98-BDAB-DBC7077CE8A5.jpeg
    133.4 KB · Weergaven: 72
Jammer van de kleintjes Erik maar ja dat gebeurt vaak hoor. Toch leuk dat je kleine garnaaltjes hebt en ja als die klein zijn zie je ze moeilijk als er veel schuilplekken zijn maar ja het belangrijkste is dat ze er zijn.
 
Zoals beloofd, de foto van gisteravond. Braziliaanse klimop is verhuisd naar de rechterkant, blaadjes moeten nog draaien naar het licht.

Als je goed kijkt kun je linksbovenin twee garnalen ontdekken en net links van het midden voorin een jonge garnaal
 

Bijlagen

  • BBC940C1-7BC0-4981-8228-BFC2F62520D2.jpeg
    BBC940C1-7BC0-4981-8228-BFC2F62520D2.jpeg
    155.4 KB · Weergaven: 71
Leuk gedaan maar wat me opvalt is de kleur van je dropchecker. Dat lijkt wel waterig van kleur.
 
Goed gezien, door de condens is ie wat verdund. hab hem gisteren na de foto vervangen : )
 
Ok, dan zit dat wel goed maar het viel me gelijk op.
 
Zo, het is al weer een hele tijd geleden dat ik een update heb geplaatst.

Helaas moet ik melden dat ik maar een dikke week heb kunnen genieten van de jonge borelli's, het groepje werd met de dag kleiner. Ik denk dat de ouders nog niet helemaal door hadden hoe ouderschap werkt.
Het is wel zo dat de Borelli's het nog steeds erg gezellig hebben, en ik verwacht dat het niet lang zal duren of het is weer raak.

Zondag ontdekte ik witte kruipende beestjes op mijn voorruit, te zien in de foto hier onder. Daarna niet meer gezien.

Een hele tijd geleden is mijn vriendin gestopt met het houden van garnalen, omdat toch bleek dat het bakje waar ze in zaten te klein was. De overige garnalen zijn verhuisd naar deze bak, zonder garanties... Gisteravond ontdekten we een aantal jonge garnaaltjes van ongeveer een centimeter. Ik begrijp niet hoe ik die nog niet eerder gezien heb : )

Vanavond zal ik foto's maken van de bak, en de nieuwe bewoners : )

Is het voor een van jullie duidelijk met wat voor ongedierte ik hier te maken heb? Waar nodig zou ik het willen behandelen... Moet er wel bij vertellen dat er een en ander achterstallig onderhoud was, dus dat zou er mee te maken kunnen hebben...
 
Die kleine stipjes zijn zo niet goed te zien en het zouden mosselkreeftjes kunnen zijn. Vaak kan dat geen kwaad en kunnen ze zo weer weg zijn. Ik heb ze al enige malen bij de garnalen gehad.
 
ik heb al lange tijd niets van me laten horen, druk met de aankoop van een huis, en gerommel op m’n werk. Daardoor is ook de hobby op een iets lager potje gekomen.

Vandaag vond ik mijn borelli vrouwtje erg vreemd gedrag vertonen. Ze ligt maar stil op/in een pluk mos. Normaal gesproken is ze erg gretig tijdens het voeren, maar vandaag negeerde ze het voer. Ze is wel op kleur, maar lusteloos.
Het mannetje doet wel normaal.

Vandaag mijn water getest op NO2; 0. NO3 was wel hoog: >50 mg/l. Waterwissel gedaan van 50%.

Is er iemand met ervaring met Borellii en dit gedrag?
 
Zo staat de bak er op dit moment bij. Planten gaan als een malle. Geen bijzonderheden op de borelli vrouw na. Zij vertoont nog geen verandering in gedrag. Vanochtend ook nog een stevige waterwijzer gedaan. NO3 zit nu tussen de 10 en 20 mg/l.
 

Bijlagen

  • C6635BCB-942D-4F08-AB26-4324BB35DBC6.jpeg
    C6635BCB-942D-4F08-AB26-4324BB35DBC6.jpeg
    556.1 KB · Weergaven: 65
De waterwissels hebben hun vruchten afgeworpen, ze is er weer helemaal bovenop. Ze eet weer, is actief en zit ook al weer te flikflooien met het mannetje. Ik hoop dat ze daar nog even mee wacht, binnen een week ga ik verhuizen naar een andere woning. Daar mag ze uiteraard los gaan :ROFLMAO:
Ik stel de verhuizing zo veel mogelijk uit, om haar zo veel mogelijk tijd te geven aan te sterken, zodat de stress van het verhuizen haar niet fataal wordt. Ik zal er foto’s van maken :)
 
De verhuizing is gelukt, wat is dat een hectiek zeg.. Blij dat dat niet zo vaak nodig is. Ik ben zo druk bezig geweest dat het maken van foto's er niet van gekomen is. Ik was helemaal kapot na de verhuizing, en da's niet alleen van de inspanning : ) Alle vissen maken het goed, nu de mogelijkheden voor een grotere bak maar eens gaan onderzoeken :DD
 
nu de mogelijkheden voor een grotere bak maar eens gaan onderzoeken

Had je dan beter toch niet nog een grotere huis kunnen nemen Erik?? Nou ja als je een mooie grote bak vindt kun je alsnog verhuizen gaan natuurlijk :DD :DD :DD :DD ;)
 

Terug
Bovenaan