Wat is er nieuw

Erkie de Amazone man

Erkie

New member
Lid geworden
29 juli 2024
Berichten
3
Locatie
Groningen
Hoi allemaal,

Ik loop me al 20 jaar te verlekkeren aan alle aquaria opbouwverhalen die ik op internet kan vinden. Wachtend op het moment dat ik er zelf de ruimte voor heb. De kogel is door de kerk, ik heb een bak van 170x50x60 met biologisch filter besteld, om daarin mijn droomaquarium te bouwen: een min-of-meer Amazone-biotoop met maanvissen. Alhoewel mijn bak vast niet de mooiste ter wereld wordt, leek het me wel leuk om de opbouw hiervan met de wereld te delen, dus vandaar dat ik hier kom. En voor het advies/commentaar dat ik ga krijgen op al mijn berichten, foto's en ideeen 😉

Binnenkort komt er in ieder geval een eerste post met daarin het plan voor dit aquarium. Daarnaast vermoed ik dat ik ook nog wel wat losse vragen zal stellen. De bak komt op z'n vroegst over een maand, dus foto's laten nog even op zich wachten (tenzij iemand zit te wachten op foto's van een kale witte muur).

Groet,
Erkie
 
Welkom en veel succes en plezier van en met je bak.
 
Welkom en dat zijn mooie plannen. In de sectie foto album kun je eventueel een topic aanmaken zodat je een leuk naslagwerk krijgt.
 
Welkom Erkie!!
 
Welkom, zal vast een mooie bak worden als je er al zo lang over nadenkt/leest ! 🙂
 
Welkom en veel plezier met het realiseren van je droom!
 
Welkom en veel plezier met verzinnen wat het moet worden.
 
Welkom! Het ontbreekt je in ieder geval niet aan geduld. En is een prettige eigenschap in onze hobby🙂
 
Welkom op het AF.
 
Ik moet echt mijn berichten beter lezen voor ik ze post. Mijn bak wordt niet 170, maar 'slechts' 160cm lang. Daarnaast geeft mijn post de indruk dat dit mijn eerste aquarium wordt. Niets is minder waar. Met 'tot ik er de ruimte voor heb' bedoelde ik mentaal, financieel, tijd en ja, ook een klein beetje de ruimte in huis. Het wordt dus wel voor het eerst dat ik ga proberen om een bak ongehaast helemaal in te richten zoals ik het zelf wil, niet zoals de omstandigheden en tijdgebrek me dwingen.
 
Ach als mede Grunneger kijk ik niet op 10 cm Erkie 😉
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: maar hopen dat je een beetje optijd bent
      Terug
      Bovenaan