Ervaren beginner


YDB

Active member
Lid geworden
30 augustus 2023
Berichten
26
Leeftijd
33
Locatie
Leipzig
Hoi allemaal,

Ik ben niet geheel nieuw met de hobby, maar ik moet wel toegeven dat het al enige tijd geleden is voor me. Ongeveer 20 jaar geleden ben ik begonnen met de hobby en heb ik tientallen aquariums gehad. Dit ging van een bak met guppen, speciaalbiotopen tot een hollandse plantenbak. Ongeveer 14 jaar terug heb ik omwille van omstandigheden afscheid moeten nemen van de hobby. Door de jaren heen heb ik nog wel eens een aquarium gehad met slakkenhuiscichliden, maar door mijn werk heb ik ook dit moeten stopzetten. Doordat ik nu eindelijk gesetteld ben en niet meer zoveel onderweg ben, heb ik besloten voor terug de hobby op te nemen!

De 14 jaar die ik ben weggeweest heeft waarschijnlijk wel voor wat verandering gezorgd. Toen ik begon heb ik zeer veel van mijn info op venividivissie en aquarium-forum gehaald (en was ik ook redelijk actief hierop). Maar deze leken me niet meer te bestaan.. Daarom heb ik me hier geregistreerd, maar bij het lezen van enkele topics, kwam ik al meteen op wat problemen uit. Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen!

Momenteel woon ik in Duitsland met mijn vriendin en heb de afgelopen jaren veel in het buitenland gewerkt (KSA, UAE, Oman, Qatar, EU). Doordat ik eindelijk een iets stabieler leven leid, kan ik terug beginnen met dit avontuur!

Mijn idee was om een Rio 240 aan te schaffen, maar zit nog met enkele vragen in verband met:
- Verlichting
- Filter
- Plantenbestand (want ik wil natuurlijk voor een plantenbak gaan)

Raden jullie me aan om voor elk onderwerp een ander topic te openen? Of steek ik het allemaal in één topic waar ik jullie met vragen kan bestoken?

Thanks alvast!
YDB
 
Welkom opnieuw in de hobby en het forum. Er is inderdaad veel veranderd qua met name verlichting. Maar ook bij filtering naar mijn mening. Ik ga je topics naar verwachting volgen. :)
Leuk ook dat je een stuk ervaring mee zult brengen.
 
  • Leuk
Waarderingen: YDB

Terug
Bovenaan