Ervaren hulp gezocht


Jurgen 1972

Member
Lid geworden
12 mei 2024
Berichten
13
Leeftijd
52
Ik ga binnenkort m'n 200 liter aquarium inrichten... Ik ben al vaak veranderd van gedacht maar na lang nadenken wil ik het simpel houden, de bodem bedekking wordt cavia (bruin) de externe filter hoogst waarschijnlijk een oase biomaster thermo 250, de verlichting de gewoonste versie van HvA aqua met de gewone controller, het is een juwel Lido 200, welk gemakkelijk visbestand raden jullie aan, ik hou van verschillende kleuren, kweken hoeft niet maar wil zeker geen kruisingen onder onderlinge soorten, graag had ik alle lagen bevolkt en een leuk scholenvisje en eventueel een eyecatcher, wel moeten alle soorten met elkaar in vrede kunnen leven, garnalen vind ik ook leuk, en welke makkelijke planten kunnen jullie aanraden, het gaat over een volledig nieuwe opstart, ik ga geen CO2 gebruiken, ga wel de plantenvoeding van plantedbox toevoegen, alle tips en tricks zijn van harte welkom, ook IVM met het vermijden van algen Enzo ... Snelgroeiende zuurstofplanten zijn een must begrijp ik, ik zie wel graag belgisch groen, groeit hard heb ik gelezen maar wss geen zuurstof plant ... Ook wil ik er wel paar kleurrijke slakken in maar wil geen slakkenplaag, ik ga dit allemaal stap per stap doen en zeker het nodige geduld hebben maar heb wel jullie ervaringen nodig om zo weinig mogelijk mis te doen, alvast bedankt šŸ˜Š
 
Had je zelf al wat op het oog? Of style (mbt aquarium). Het zelf uitvogelen en zoeken vind ik altijd zeer leuk en waardevol.

Mocht je een lijstje hebben met kandidaten dan kan je die altijd even voorbij laten komen hier om te laten checken.

Gr. Ed
 
De filmpjes van Nickey Aquaria zijn ook heel informatief. Die bespreken allerlei aquarium onderwerpen, ook samenstelling visbestanden, planten, voeding e.d. op youtube te vinden.
 
Niet echt een stijl denk ik, gewoon wat hout en stenen en makkelijke planten daar ik geen CO2 ga toevoegen en van vissen zie ik graag mooie en felle kleuren, liefst zodat er in elke laag altijd wel iets aanwezig is, een scholenvisje zie ik ook graag en eventueel een eyecatcher, garnalen vind ik ook leuk maar geraak er niet meer uit ... Teveel keuze ...
 
Misschien een tropische vissen encyclopedie raadplegen? Zo heb ik het eerst gedaan, ik vind een boek gemakkelijk om door te bladeren. In het boekje dat ik heb staat welke waterwaardes ze nodig hebben, of het een scholenvis is, welke waterlaag etc. Zo kun je redelijk snel vissen uitzoeken die bij elkaar en bij jou passen. In mijn geval gooide een medewerker van de aquariumwinkel mijn hele plan om en kwam ik met totaal andere vissen thuis dan dat ik op papier had staan, maar ik heb er geen seconde spijt van.
 

Terug
Bovenaan