Wat is er nieuw

Ervaring Colombo co2 profi set 800g

Kikkervis

Well-known member
Lid geworden
21 september 2014
Leeftijd
27
Beste Forum,

Na lang te hebben gespeeld met bij co2, wil ik eens overstappen op een mooie co2 set. Het is voor een 50 liter bak. Gezien in het kerstpakket een waardebon zat voor bol.com, kwam ik al snel uit bij Colombo. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zijn deze setjes makkelijk/goed af te stellen?

Of heeft iemand veel betere systemen voor een dergelijke bak?

Mvg,
Kikkervis

Ik heb er geen ervaring mee maar er zijn de laatste tijd diverse leden die problemen hebben gehad met het magneetventiel van dit merk dus daar zou ik terdege rekening mee houden. Nu zit er bij deze set dacht ik geen magneetventiel dus misschien kun je die van een ander merk erbij kopen als je dat wil.

Dat las ik inderdaad ook. Magneetventiel wil ik ook van een amder merk aanschaffen.

Erg verstandig inderdaad want anders kun je je weer een hoop onnodige ellende op je hals halen.

Ik heb geen ervaring met deze CO2 set maar lees er toch ook wel diverse problemen. (maar ja; Colombo=Superfish)
Op mijn 50 liter gebruik ik een Dennerle Primus 160 en dat is goede kwaliteit, betrouwbaar en goedkoper.
De wegwerpflessen kosten 19 euro in de plaatselijke bouwmarkt en daar die ik (veel licht) een half jaar mee.

Maar toch: Zo'n wegwerpsysteem kost gemiddeld 120,- Maar als je er 60 euro bijlegt heb je een hervulbaar 2 litersysteem.
En dat is toch net even wat praktischer :thumbs:

Ik heb geen ervaring met deze CO2 set maar lees er toch ook wel diverse problemen. (maar ja; Colombo=Superfish)
Op mijn 50 liter gebruik ik een Dennerle Primus 160 en dat is goede kwaliteit, betrouwbaar en goedkoper.
De wegwerpflessen kosten 19 euro in de plaatselijke bouwmarkt en daar die ik (veel licht) een half jaar mee.

Maar toch: Zo'n wegwerpsysteem kost gemiddeld 120,- Maar als je er 60 euro bijlegt heb je een hervulbaar 2 litersysteem.
En dat is toch net even wat praktischer :thumbs: