Ervaring gezocht: Juwel Rio 450 stabilisatiestrips los…

EdwinsVissen

Member
Lid geworden
23 juni 2023
Berichten
21
Leeftijd
28
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Rio 450.

Deze heb ik een aantal maanden geleden 2e hands gekocht, en nu kom ik erachter de stabilisatiestrips van onderuit helemaal hebben losgelaten:
1721482892318.jpeg

De opening tussen de strip en het glas lijkt op de foto niet groot, maar dat komt omdat de vorige eigenaar er al met zwarte silicone overheen heeft gekit…

Ik zat er al aan te denken om een nieuwe te kopen, maar nu heb ik gelezen dat dit wel vaker voor komt, ook bij nieuwe bakken. Ik heb een aantal reviews gelezen van mensen dat ze dit probleem al hebben na 5 an 6 maanden nadat ze een nieuwe hebben gekocht. Maar dat ze dan van Juwel te horen hebben gekregen dat de strips niet functioneren als versteviging van de voor en achter panelen(?).

Als dit waar is dan zou dit een hele opluchting zijn. Momenteel staat het water op 60% van de hoogte, en ik meet de bak zo’n 5-6 mm breder t.o.v. de zijkanten. Dit vertrouw ik toch niet helemaal…

Dus daarom bij deze de vraag of meer mensen hier ervaring mee hebben en hoe ze dit op hebben gelost. En hopelijk krijg ik dan te horen dat ik me druk aan het maken ben om niks haha..
 
Begrijpelijke vraag! Ik heb hetzelfde met een Rio 300. Bovenin zijn de strips één geheel met de kap, en onderin hangen ze iets los ervan met siliconenkit ertussen (die niet meer aan het glas plakt). Dit schijnt de bedoeling te zijn, o.a. als demping bij verplaatsing/verhuizing van zo'n bak. Zolang de strips met het plastic gedeelte nog gewoon vastzitten, zou er niets aan de hand moeten zijn. :)

Overigens heeft mijn bak ook een lichte bolling in het midden. Om op de kosten te besparen hebben ze voor Juwel-bakken ietwat dun glas gebruikt. Dan heb je dat doorbuigen wat meer. Maar het valt nog binnen werkbare specificaties zeg maar.
 
Ook ik had dat doorbuigen destijds maar er geen problemen mee gehad.
 
Dank voor de reacties! Dan kan ik met een redelijk gerust hart de bak weer vullen
 
Terug
Bovenaan