Ervaring harem/koppel pauwooggrondel in 60cm


Kikkervis

Well-known member
Lid geworden
21 september 2014
Berichten
1,361
Leeftijd
26
Locatie
Groningen
Beste mede hobyisten,

Ik kwam laatst weer dit visje tegen in de LFS en was verliefd. Vandaar ben ik benieuwd naar jullie ervaring met dit visje. Ik zag dat hij tot 7.5cm geoot kan worden, is dit werkelijk zo? Ik meende dat deze altijd veel kleiner bleef, zo rond de 5cm. Hoe is deze vis richting schoolvisjes en richting elkaar?

Alvast bedankt voor jullie info!

Mvg,

Kikkervis
 
Hey Kikkervis,

Ik heb deze in een 60 cm en tot op heden doen ze het goed als paartje.
Nu gok ik dat jou LFS dezelfde is als de mijne gezien je in Groningen woont.
Ik heb ze samen met Danio margaritatus en blue velvet garnalen.
Dit gaat nog steeds erg goed al denk ik wel dat ze snoepen van de kleine garnalen soms.

Groeten Roy
 
Hey Kikkervis,

Ik heb deze in een 60 cm en tot op heden doen ze het goed als paartje.
Nu gok ik dat jou LFS dezelfde is als de mijne gezien je in Groningen woont.
Ik heb ze samen met Danio margaritatus en blue velvet garnalen.
Dit gaat nog steeds erg goed al denk ik wel dat ze snoepen van de kleine garnalen soms.

Groeten Roy

Waarschijnlijk hebben we het over dezelfde LFS aan de Noorderhaven (;

Bedankt voor je reactie! Hoelang heb je ze al? En zou je een paartje of harem aanraden?
 
Ik heb ze ook gehad en zou een 2 tal vrouwen aanraden want hier was de man constant achter de vrouw aan het jagen en het ene nestje na het andere nestje zag ik (die ze zelf weer opaten overigens) en de vrouw put dat gewoon uit. Ze houden wel van schoon water zover ik weet.
 
Ik heb ze ook gehad en zou een 2 tal vrouwen aanraden want hier was de man constant achter de vrouw aan het jagen en het ene nestje na het andere nestje zag ik (die ze zelf weer opaten overigens) en de vrouw put dat gewoon uit. Ze houden wel van schoon water zover ik weet.

Dit was ook in een 60cm? Was er ook sprake van aggressie tussen de dames onderling?
 
Ja ook in een 60cm en ik heb geen agressie tussen de dames gezien.
 
3 prachtige pauwoog grondeltjes zijn momenteel mijn bak aan het verkennen. Het zijn nog echte jonkies, mijn neontetra's zijn even groot-groter dan deze grondeltjes
 
Waarschijnlijk hebben we het over dezelfde LFS aan de Noorderhaven (;

Bedankt voor je reactie! Hoelang heb je ze al? En zou je een paartje of harem aanraden?

Beetje laat met reageren.
Ik heb ze nu een goed half jaar denk ik en inderdaad vanaf de Noorderhaven.
Zelf heb ik een paartje en dit gaat goed zonder dat ik het idee heb dat ze elkaar steeds achterna zitten.
Misschien was een harem beter geweest maar dit lijkt niet slecht te gaan.
Uiteindelijk denk ik mijn 60 cm te wisselen voor een iets grotere bak en dat brengt dan gelijk opties mee.
Hou ons op de hoogte zou ik zeggen.
 
3 prachtige pauwoog grondeltjes zijn momenteel mijn bak aan het verkennen. Het zijn nog echte jonkies, mijn neontetra's zijn even groot-groter dan deze grondeltjes

Veel plezier van deze kleine Kuipertjes zou ik zeggen ;)
 
20191103_175802.jpg


Met de dag worden ze mooier en mooier!
 
Mooie vis hoor en heet deze toevallig Willem Jan:S ;)
 

Terug
Bovenaan