Ervaring Keizer tetra/Nematobrycon palmeri

S

Sjeff

Guest
Hallo allemaal,

Is er iemand die ervaring heeft met de keizertetra? Weet niet of het goede subonderwerp heb gekozen. Maar wil graag een schooltje van deze vissen en naast inlezen ben ik ook wel benieuwd naar ervaringen ermee!

Groet, Jeffrey
 
Nematobrycon palmeri

De mannen vormden bij mij een klein territorium en af en toe waren er enkele schijn gevechten. Als je een schemerbak hebt met veel rand en drijfplanten komen ze extra goed uit. Per Man hou je het liefste 2 vrouwtjes.

Bij erg jonge dieren is het geslacht al erg goed te zien. De mannen hebben een blauw oog en de vrouwen een grone. In een bak zoals hierboven omschreven met weinig medebewoners zul je regelmatig spontaan enkele jongen hebben.

In sommige stammen zie je weleens mannen met blijvend ingescheurde vinnen. Dit is een dominant genetisch foutje dus koop deze niet!

Erg ziektegevoelig zijn ze naar mijn ervaring niet.

Minimale bakmaat 90cm.

Man
bvBPIk1l_WrBt9u1Gz5tqwPAJfIxocuj.jpeg


Vrouw
bvBPIk1l_WrBt9u1Gz5tqwPAJfIxocuj.jpeg


Zwarte kweekvorm (Man)
Nematobrycon_palmeri_black.jpg


Vrouw
bvBPIk1l_WrBt9u1Gz5tqwPAJfIxocuj.jpeg


De verwante Nematobrycon lacortei stelt ongeveer dezelfde eisen en wordt af en toe aangeboden.

Mannen (Let op het rode oog).
bvBPIk1l_WrBt9u1Gz5tqwPAJfIxocuj.jpeg


Vrouw (Let op het geel/groene oog)
bvBPIk1l_WrBt9u1Gz5tqwPAJfIxocuj.jpeg
 
Botia zei:
Nematobrycon palmeri

De mannen vormden bij mij een klein territorium en af en toe waren er enkele schijn gevechten. Als je een schemerbak hebt met veel rand en drijfplanten komen ze extra goed uit. Per Man hou je het liefste 2 vrouwtjes.

Bij erg jonge dieren is het geslacht al erg goed te zien. De mannen hebben een blauw oog en de vrouwen een grone. In een bak zoals hierboven omschreven met weinig medebewoners zul je regelmatig spontaan enkele jongen hebben.

In sommige stammen zie je weleens mannen met blijvend ingescheurde vinnen. Dit is een dominant genetisch foutje dus koop deze niet!

Erg ziektegevoelig zijn ze naar mijn ervaring niet.

Minimale bakmaat 90cm.

Man
lvAgS4LAbz_j1sBXiFwkOOUFQflnSstB.jpeg


Vrouw
lvAgS4LAbz_j1sBXiFwkOOUFQflnSstB.jpeg


Zwarte kweekvorm (Man)
Nematobrycon_palmeri_black.jpg


Vrouw
lvAgS4LAbz_j1sBXiFwkOOUFQflnSstB.jpeg


De verwante Nematobrycon lacortei stelt ongeveer dezelfde eisen en wordt af en toe aangeboden.

Mannen (Let op het rode oog).
lvAgS4LAbz_j1sBXiFwkOOUFQflnSstB.jpeg


Vrouw (Let op het geel/groene oog)
lvAgS4LAbz_j1sBXiFwkOOUFQflnSstB.jpeg

Wat ben je toch een ontzettende baas zeg! Hier heb ik wat aan hartstikke bedankt Botia!
 
Niets te danken. En ik hou van een duidelijk gedocumenteerd verhaal. ;)
 
Weet je dan ook of dit te combineren is met. Corydora (trillinaetes), L134 en een klein blijvende bijlzalm?

"Karperzalm, barbeel om het even ontopic te houden :p"
 
Dit zou moeten kunnen. Al willen de bijzalmen dan wel dat niet het hele oppervlakte vol zit met drijfplanten. Daar moeten open ruimtes tussen zitten.
 
Dat komt wel goed denk ik :) Wil proberen half om half te doen, neem aan dat iedereen daar tevreden mee zal zijn?
 
Dat zal dan wel goed komen. ;)
 
Bedankt!
 
Het is toch de kerrietetra geworden vanwege z'n iets mooiere kleuren...
 
Terug
Bovenaan