Ervaring/meningen gevraagd Betta vrouw in gezelschap bak

Languuuhh

Member
Lid geworden
28 januari 2013
Berichten
10
Leeftijd
33
Locatie
Stadskanaal
Hallo allemaal

Ik was benieuwd of jullie mij kunnen adviseren.
Ik heb een 1.20 bak van zo'n 260 liter met platy, molly, bodemvissen (cory en ancistrus) en een verdwaalde tetra of 2

Ik vroeg me af of ik hier een betta vrouw bij in kan plaatsen of is dat af te raden?

graag ontvang ik jullie advies
 
Wil je daar dan ook een mannelijke variant bij, of enkel een vrouw als bewoner.
Enkel een vrouw is mogelijk maar onnatuurlijk, maar een stel ( man en vrouw) is wel mooier om te zien, maar zorg dan voor wat oppervlakte begroeiing zodat een stel een schuimnest kan maken.
 
Vaak worden ze wel solitair gehouden hoor. Je kan een koppel houden maar als ze een nest hebben dan doet de man het werk en dat kan nogal wat stress opleveren denk ik.
 
Ik heb sinds een jaar een solo Betta vrouw in mn gezellige bak. Dit gaat prima met de rest samen.
Daarvoor altijd Betta mannetjes gehad, ging ook prima.
Ik koop wel altijd Bettas die in de winkel ook samen met andere vissen zitten. Ik observeer dan ook altijd eerst 10 minuutjes het gedrag voor ik kies. Jagertjes laat ik zitten.
 
Zoals ik al aangaf wil ik er een vrouw alleen in zetten. Misschien meer dan 1 maar denk dat dat te druk word voor mijn andere visjes
Mijn bak in 60 cm hoog niet heel geschikt voor de meeste betta mannen
 
T lijkt mij geen probleem.
 
Zouden jullie dan 1 of 3 adviseren?
2 zorgden te snel naar agressie naar elkaar heb ik begrepen
 
Ook vrouwen kunnen onderling veel problemen geven en dat is altijd een gok want ze heten niet voor niets Kempvis.
 
 
Zouden jullie dan 1 of 3 adviseren?
2 zorgden te snel naar agressie naar elkaar heb ik begrepen
Ik zou het houden bij 1. Betta's (ook vrouwtjes) zijn eigenlijk geen groepsdieren en zullen elkaar hooguit tolereren. In veel gevallen geeft het vroeg of laat problemen als je er meerdere hebt. In het wild kunnen ze elkaar zo nodig nog uit de weg gaan, maar in een aquarium niet... Zelf heb ik er ook mee geëxperimenteerd in het verleden en zou ik het niet weer doen.
 
1 moet, afhankelijk van het karakter, prima kunnen. Ook mannen kunnen, maar zoek dan een kortvinnige. Een sluitervariant ga je totaal niet gelukkig maken in dit foramat zoals je al aangaf
 
Terug
Bovenaan