Wat is er nieuw

Ervaring met Biorb?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Enriaqua
  • Startdatum Startdatum
Geen ervaring met biorps, maar bedenk wel dat dit soort aquaria te klein zijn voor visjes in te doen wegens gebrek aan zwemlengte zullen visjes vrij snel verpieteren met ziektes en andere ellende tot gevolg

De kleine opening zal onderhoudsmogelijkheden beperken.

Daarnaast zijn de afmetingen nogal afwijkend. Met name de hoogte t.o.v. de breedte en diepte.

Tot slot vind ik hem heeeeeeeel duur voor de hoeveelheid water....

Ik heb ook geen ervaring met biorb. Ik dacht dat ze alleen ronde hadden maar dit is een andere vorm. Zit toch 60 liter in en vind hem ook wel heel mooi qua design. Het stukje binnen 15 minuten klaar en genieten van het aquarium zou ik wel met een korreltje zout nemen. Lees wat info op het forum qua indraaien van een aquarium voordat je er levende dieren in doe. Indraaien duurt gemiddeld enkele weken anders word het vanaf start doffe ellende.

Ben ook wel benieuwd hoe filter schoon maken waar dit zit want op foto zie ik niet waar dit zit.

2 nadelen aan dit aquarium, de breedte en het filter, niet breed genoeg voor vissen en het filter is niet garnalen veilig te krijgen, mogelijk zou een Betta man nog kunnen.
Verder wel een mooi design.

Zoals de anderen ook al schrijven is het design hartstikke leuk. Eerlijk is eerlijk. Maar vanuit praktisch oogpunt zou ik je dit sterk afraden. Zoals Ton hierboven schrijft is het filter met geen mogelijkheid garnaal vriendelijk te maken. En door de afwijkende afmetingen is hij eigenlijk niet echt geschikt om vissen in te houden.

Het onderhouden lijkt mij erg lastig gezien het formaat en de kleine opening. Als je toch veel geld wilt uitgeven aan de aanschaf van een aquarium kijk dan eens bij ADA (Aquarium Design Amano).

Klopt het dat de Biorbs niet van glas maar van een of andere kunststof zijn?

Zoals al gezegd, ze zien er mooi uit maar qua onderhoud zijn het echt ondingen. Je hand past amper door het gat en hebt weinig beweegruimte. Ook een heater is wat lastig weg te werken. Ik zou persoonlijk voor een ander (design) aquarium gaan. Heb je ook wat meer comfort met het onderhoud.

En de biorb aquaria zijn inderdaad gemaakt van acryl, niet van glas.

Wie heeft er ervaring met Biorb aquariums? Zit sterk na te denken over de aanschaf van https://www.toppy.nl/product/7608/1...biorb-life/biorb-life-60-mcr-transparant.html

Ik vind hem er heel strak uitzien, maar wat zijn de ervaringen qua onderhoud en gebruik? Ik hoor het graag 😎
Ziet er leuk uit maar
-het gehele filter zit in de bodem en is luchtgedreven wat betekent dat je geen indicatie hebt van vervuiling en met wat pech ligt heel je aquarium overhoop bij onderhoud.
-aquarium is van acrylaat wat redelijk kras gevoelig is.
-zoals eerder gezegd zijn de maten wat onhandig.

Voor €400 kan je een heel mooi aquarium neer zetten wat een stuk prettiger in onderhoud is.
Je komt zelfs nog een heel eind als je een nano zeewater bak wilt voor €400

Ik heb 2 Bio-orbs gehad en kan je zeggen, het is niks omdat je inderdaad amper erbij kunt om wat onderhoud te plegen + doseren met plantenvoeding is echt op de 10e ml nauwkeurig dus een pimpetje of injectiespuit is wel aan te raden, ook zal je iets fosfo en nitraat moeten geven want er zit geen vis of garnaal dus ook geen voedingstoffen. Nu had ik een minibol osmoscote erin geflikkert maar dat gaf zelfs al teveel af dus alles zat vol met alg op den duur.
Ik had ze gekocht voor een prikkie 2e hands om eens te kijken wat het is maar nee koop dan een lleuk bakkie van 30x30x30glas of iets groter met een Led erboven van bijv dennerile trocal spot dan kan je veel meer en ook nog garnalen houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan