Wat is er nieuw

Ervaring met Biorb?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Enriaqua
  • Startdatum Startdatum
Geen ervaring met biorps, maar bedenk wel dat dit soort aquaria te klein zijn voor visjes in te doen wegens gebrek aan zwemlengte zullen visjes vrij snel verpieteren met ziektes en andere ellende tot gevolg

De kleine opening zal onderhoudsmogelijkheden beperken.

Daarnaast zijn de afmetingen nogal afwijkend. Met name de hoogte t.o.v. de breedte en diepte.

Tot slot vind ik hem heeeeeeeel duur voor de hoeveelheid water....

Ik heb ook geen ervaring met biorb. Ik dacht dat ze alleen ronde hadden maar dit is een andere vorm. Zit toch 60 liter in en vind hem ook wel heel mooi qua design. Het stukje binnen 15 minuten klaar en genieten van het aquarium zou ik wel met een korreltje zout nemen. Lees wat info op het forum qua indraaien van een aquarium voordat je er levende dieren in doe. Indraaien duurt gemiddeld enkele weken anders word het vanaf start doffe ellende.

Ben ook wel benieuwd hoe filter schoon maken waar dit zit want op foto zie ik niet waar dit zit.

2 nadelen aan dit aquarium, de breedte en het filter, niet breed genoeg voor vissen en het filter is niet garnalen veilig te krijgen, mogelijk zou een Betta man nog kunnen.
Verder wel een mooi design.

Zoals de anderen ook al schrijven is het design hartstikke leuk. Eerlijk is eerlijk. Maar vanuit praktisch oogpunt zou ik je dit sterk afraden. Zoals Ton hierboven schrijft is het filter met geen mogelijkheid garnaal vriendelijk te maken. En door de afwijkende afmetingen is hij eigenlijk niet echt geschikt om vissen in te houden.

Het onderhouden lijkt mij erg lastig gezien het formaat en de kleine opening. Als je toch veel geld wilt uitgeven aan de aanschaf van een aquarium kijk dan eens bij ADA (Aquarium Design Amano).

Klopt het dat de Biorbs niet van glas maar van een of andere kunststof zijn?