Wat is er nieuw

Ervaring met eheim professionel 5e 600t?

JoostG

Well-known member
Lid geworden
20 december 2020
Leeftijd
34
Zoals de titel al vermeld ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met de eheim professionel 5e 600t en deze willen delen. Ik twijfel namelijk tussen dit filter en de Oase Biomaster 600 die de helft kost. Ik weet dat de 3e generatie een hoop problemen had en vraag mij af of de 5e generatie zijn geld waard is.

Ik wil persee mijn verwarming in mijn filter hebben. Bij mijn weten zijn er dan geen andere alternatieven, mochten die er wel zijn sta ik daar absoluut voor open.

Je kan een hydor inline verwarming kiezen. Heb zelf 2 600t biomasters. Ik ben er tevreden over al heb ik verder alleen ervaring met de eheim classic 20 jaar geleden.

Dat vind ik een erg goed alternatief, die gaat mee in de overweging. Bedankt voor de tip!

Edit: Ben bang dat die niet genoeg power heeft voor een plm 550L bak. Over de JBL protemp schijnt niet heel denderend te zijn.

Laatst bewerkt:
Ik vind die 5 serie wel extreem duur voor een filter hoor.
Kijk hier is naar https://www.jbl.de/nl/producten/group/4033/protemp-regelbare-verwarming-intern-extern
Zelfde als Hydor maar van Hydor hoor je nog wel is dat ze stuk gaan, die van JBL zijn net uit dus daar zijn nog weinig ervaringen mee kwa duurzaamheid.

Het is trouwens een kopie van de verwarming van sunsun check maar:
https://www.wish.com/product/5dd63e...7QIVj7d3Ch08sAUSEAQYAiABEgLyWPD_BwE&share=web

Bedankt voor je reactie. Was inderdaad de JBL al tegengekomen. Ik denk dat ik toch gewoon voor een biomaster 600/850 ga. De meeste functies van de Eheim zal ik niet gebruiken. Normaal gesproken ben ik absoluut bereid meer te betalen voor kwaliteit, maar over de 3e generatie is een hoop slechts te vinden. Over de 5de generatie vind je eigenlijk nog helemaal niks en over de biomaster vind ik ook niks negatiefs. Dus waarschijnlijk komt er gewoon een biomaster.

Ja ik denk dat je gelijk hebt hoor, dat wifi gebeuren en die elektronica gaan alleen maar kapot en is gewoon te duur..
Heb zelf een eheim prof 4, als ik nu iets nieuws zou gaan halen ging ik voor een jbl, oase is zeker interessant met dat voorfilter maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
Succes met je keuze

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan