Ervaring met Juwel verlichting?

A

aqua1992

Guest
Ik heb een Juwel rio 240 gekocht en er zitten van die nieuwe dunne lampen in. Normaal vervang in de Juwel verlichting meteen omdat ik de kwaliteit slecht vind. Juwel heeft er echter een eigen maat aan gegeven waardoor ik dus vast zit aan de lampen (joepie). Welke lampen doen jullie erin? De witte vind ik heel slecht en ik zag dat er ook een roze en gele lamp was..

Iemand tips?
 
In je bak passen lampen van zo goed als elk ander merk aquariumverlichting,alleen de goedkope philips buizen niet.
 
Ik was in de lfs en zij gaven aan dat de nieuwe dunne lampen van Juwel een ander formaat hebben dan de standaardformaten van andere lampen. Bij de oude dikke lampen was alles 1 formaat..
 
Ik snap er niks meer van,heb zelf Dennerle lampen in mijn Juwelbak.
De buizen voor jouw bak zijn van andere merken allemaal ruim 10cm langer als ik zo snel ff zoek.

Zit toch T5 54 watt van 1047mm in je bak?
 
Klopt..bij die dunne verlichting is Juwel overgegaan op lampen die iets korter zijn..
Bij die oude dikke lampen hadden alle merken nog 1 formaat, of in ieder geval genoeg merken waarmee ik de Juwel lamp kon vervangen.
 
Was ff vergeten te zeggen dat ik ook de dunnen T5 in mijn Vision heb zitten.
Zijn je lampen T5 54 watt van 1047mm lengte?
 
Klopt precies!
 
Er zijn meerdere aquarium merken met dit formaat
Jbl color, jbl tropic...die heb ik ooit in de rio 180 gehad.

Volgens mij heb ik nu 4x daylight erin hangen, standaard licht.
 
Welke raden jij/jullie aan dan? Ik heb dus de Rio 240; er kunnen 2 in dus..
 
Die zien er inderdaad goed uit. De Juwel lampen vind ik zelf echt minder..

De Dennerle plant lijkt me een goede lamp, die wil ik sowieso. En jij hebt daar dus de color bij? Welke kleur geeft die lamp?
 
Lampen is vaak een persoonlijke smaak, helder wit, wat geliger of zelfs paars...het is er allemaal.
Het is ook afhankelijk van je doel, zuid Amerikaans biotoop of plantenbak, wat er goed past.

Jbl color en tropic samen geven een beetje een gele kleur ( dacht ik)
In mijn fotoalbum staat nog de rio 180 met deze er beide in, hopelijk heb je er wat aan, want van een foto beoordelen is altijd lastig.

Als er nieuwe in liggen t5 dan kunnen die nog wel even mee hoor!
 
Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb de Dennerle Plant en Color gedaan ;-)
 
De Dennerle color is wel paarser dan de JBL color, dat je het even weet ;). Hierboven wordt namelijk gepraat over de JBL color.
 
Ja klopt haha. Vind het echter wel een mooie kleur, zeker in combinatie met de gelige Color van Dennere ;-) Ik heb de JBL ook zien hangen maar ben toch voor de Dennerle gegaan :p

De kleuren in de vak van Eric zijn echter ook mooi. Altijd handig de tips hier!
 
Terug
Bovenaan