ervaring superfish retroled controller

L

leon88

Guest
hallo,
sinds afgelopen dinsdag ben ik ik overgegaan op led verlichting wel te verstaan de superfish retroled bright. maar nu zou ik graag een echt dagritme willen kwa licht sterkte en daarom mijn vraag heeft iemand ervaring met de superfish retroled controller ?
ik hoor graag.
 
Met deze dingen moet je altijd opletten dat deze niet zo lang mee gaan dit Is een dure methode om ledverlichting aan te brengen aan je aquarium okal lijkt de prijs laag. Ofwel te mooi om waar te zijn
 
Waarom gaat dit niet zo lang mee dan?
 
Hallo Stefan, zou je mij kunnen uitleggen waarom deze led minderlang mee gaan ?
 
Deze leds zitten compleet afgesloten van de buitenlucht en zullen na een brandtijd van 8 a 10 uur dus behoorlijk wat warmte gekregen. Voor leds Is warmte een grote boosdoener vooral wanneer temperaturen boven de 35 graden word gehaald en dat zal bij dit product zeker gebeuren.
 
daar zit zeker wat in, tijd zal het leren.
Helaas nog geen reactie over de ervaringen met de controller.
 
Stefanfr zei:
Deze leds zitten compleet afgesloten van de buitenlucht en zullen na een brandtijd van 8 a 10 uur dus behoorlijk wat warmte gekregen. Voor leds Is warmte een grote boosdoener vooral wanneer temperaturen boven de 35 graden word gehaald en dat zal bij dit product zeker gebeuren.

Ah ok, kan me voorstellen dat temperatuur een rol gaat spelen als LED's uren achter elkaar aanstaan. Maar bij 35 graden gaat de levensduur dus al drastisch achteruit? Dat is wel laag zeg, op een warme dag (of als je dichter bij de evenaar woont) krijg je dan al snel problemen.
 
Wij hebben ook de retrofit van Superfish, zowel de super bright als color plus en ben zeer tevreden. ben nu ook wel nieuwsgierig naar de controller inderdaad, zou een mooie aanvulling zijn!
 
Zeer tevreden ook met de Retrofit ledbuizen.
Er word aangegeven dat deze buizen ca. 5 jaar meegaan.
We zullen zien hoe lang ze meegaan.
Na een dag branden geven ze nog bijna geen warmte af.
Ben zeer benieuwd naar ervaringen van mensen met een eventuele dimmer en hoeveel buizen er op aangesloten kunnen worden.
Heb er overigens 4.
 
uaruman zei:
Zeer tevreden ook met de Retrofit ledbuizen.
Er word aangegeven dat deze buizen ca. 5 jaar meegaan.
We zullen zien hoe lang ze meegaan.
Na een dag branden geven ze nog bijna geen warmte af.
Ben zeer benieuwd naar ervaringen van mensen met een eventuele dimmer en hoeveel buizen er op aangesloten kunnen worden.
Heb er overigens 4.

Ik heb deze buizen ook boven mijn vision 180, 2 stuks, en heb 2 controllers aangeschaft.
Heb me namelijk kapot gezocht om splitter stukjes maar deze zijn niet te vinden. Eventueel zou ik wel een adapter van 36 watt voor alle 2 mijn buizen kunnen kopen, de ene buis is 18 watt en de andere 15 watt oid, en alles op 1 controller kunnen aansluiten maar dit is uiteindelijk duurder dan gewoon een 2e controller te kopen.
 
Ik heb die SuperFish verlichting ook en die worden niet heet na een dag branden van 10 uur. Je hebt een vrij lange garantie, als ie mocht stuk gaan: gewoon vervangen dan.

De controller heb ik nog maar een maandje in dienst.

Voordelen
  • Goedkoop. Toch tov controllers van andere merken (die niet kunnen gebruikt worden met de SuperFish lampen).
  • Gemakkelijk in te stellen
Nadelen
  • Je kan maar ��n lamp per controller aansturen
  • Je kan maar ��n aan/uit programma instellen. Bv. aan om 12:00, uit om 22:00. De uren kan je zelf bepalen. Maar je kan geen 2 of meerdere programma's laten lopen.
  • Zonsopgang of ondergang is een zeer snelle. In 30 seconden ga je van 0 naar volle sterkte (of omgekeerd), dit is niet in te stellen.
  • Wanneer de stroom wordt onderbroken, dan memoriseert ie wel je ingestelde aan/uit tijden. Het klokje zelf zal je even opnieuw moeten instellen.
  • Vastschroeven aan een muur of hout of zo kan, maar er is maar ��n uitsparing voor ��n schroef. Was toch beter geweest wanneer we het hadden kunnen vastschroeven met 2 schroeven.
Ik heb voor mijn rode lamp zo'n controller in gebruik, die start een halfuurtje eerder op en brandt een halfuurtje langer dan mijn witte lamp.

Voor de witte lamp heb ik gewoon een eenvoudige digitale timer gekocht die 3,5 keer goedkoper was.

Zou ik hem aanraden? Ja, toch wel.

Het is wel duurder dan een simpele digitale timer, maar het is eenvoudiger in gebruik en je hebt toch die overgang van het licht. Ook al is het een snelle overgang.
 
Thnx voor de uitleg boullie.
Denk dat ik er gewoon een tijdschakelaar erbij zet dan en van 4 naar 2 buizen overschakel.Krijg je ook een dotje licht minder alleen gaat minder subtiel.
 
uaruman,

Ik was zelf op zoek naar een betere variant voor de Retroled controller.

Je kan ook een TC420 controller halen en dan is 'alles' mogelijk. Kan je alles gaan programmeren zoals jij het ziet.

Met die controller kan je meerdere lampen aansturen.

Dan heb je wel nog verloopstekkers nodig, zoals deze:
verloopkabel-jack.jpg


En dan hoef je niks te solderen of zo.

Die kosten een paar euro.

Als je ze niet kan vinden, pm me even, dan speel ik wel een leverancier door.
 
beste coulibaly,

die tc420 werkt op 12-24volt en superfish op 10volt helaas

dus de tc420 werkt dat niet op
 
Terug
Bovenaan