Wat is er nieuw

ervaringen aqeul pat mini

• Onderwerp starter Onderwerp starter bourks
  • Startdatum Startdatum
B

bourks

Guest
hallo,

wij zijn in het bezit van een 70 liter tankje, in dit tankje zitten wat kleine vissen ( neon en corydora) en garnalen, nu ben ik op zoek naar een filter wat geschikt is hiervoor,

is de aqual pat mini geschikt voor ons, of raden jullie aan om een zwaarder te gaan?

Ik gebruik zowel de Aquael Pat mini als de Aquael 500 Turbo.
De Pat mini gebruik ik voor de 25 liter aquariums.
De 500 Turbo gebruik ik voor de 50 tot 70 liter aquariums.
De reden dat ik voor de 500 Turbo kies is dat deze voorzien is van een behuizing waarin je keramische pijpjes kan gebruiken waardoor je een betere biologische werking hebt.
Ook is de circulatie krachtiger.

Ik merk overigens dat de Pat mini nauwelijks nog aan te schaffen is.

Veel succes met je keuze.

Henk P.

bedankt voor u antwoord,

dus de 500 is niet te krachtig ( lees stroming) voor o.a. garnalen, of is dit in te stellen?

bourks zei:
bedankt voor u antwoord,

dus de 500 is niet te krachtig ( lees stroming) voor o.a. garnalen, of is dit in te stellen?
Ja, is zeer goed te regelen..
Filterhulzen worden meegeleverd.
Wat mij betreft een aanrader.

Pat Mini is een leuk pompje, al hebben ze bij mij altijd een klein hoorbaar rateltje, geen show-stopper op zich.

Trouwens.. de meeste garnalen waarderen aardig wat stroming wel, zolang er genoeg plekken zijn waar ze in de luwte kunnen zitten.
Ik zie ze bij mij ook graag naar de uitstroom zwemmen om met een paar looping weer terug de bak in te vliegen 😉

bedankt, ik ga deze bestellen,

De 500 zal je zeker geen spijt van krijgen.

Overigens heb ik van de Pat mini 5 in gebruik maar zijn ook geruisloos maar de 500 heeft wel betere onderdelen.

Succes ermee.

ik heb hem besteld,

bedankt weer

hoe maken jullie het bio filter ( dat gedeelte met al die blokjes) schoon?

Dat is als het goed is helemaal niet nodig en kan je het beste met rust laten.

Die buisjes hoef je niet schoon te maken. Ik heb in dat compartiment nog filterwatten op de buisjes gedaan en die spoel ik elke week even uit.

Biologist zei:
Die buisjes hoef je niet schoon te maken. Ik heb in dat compartiment nog filterwatten op de buisjes gedaan en die spoel ik elke week even uit.
Heb ik ook zo ja.. alleen dan met een stukje spons. Anders zie ik net effe wat te veel stof rond dwarrelen.

Ik heb de 500 ook, maar in een opkweek/uitzwembakje. Daarin voer ik wat meer dan gemiddeld om de ukken te laten groeien. Daardoor moet ik het filter wel wat vaker schoonmaken. Vooral de spons is dan vol. Die knijp ik dan uit in een emmer aqua water.
Het bakje met de keramische buisjes schud ik dan altijd wat heen en weer in dat aqua water. Dan komt er toch echt wel wat rommel uit, maar helemaal schoon hoeft het zeker niet te zijn.

Wel even opletten dat je eerst het bakje schoon schud en daarna de spons uitknijpt. Anders heb je de viezigheid uit de spons in het bakje!

Biologist en Kellemes....Doen jullie de watten/spons boven of onder de buisjes in het bakje?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan