Wat is er nieuw

Ervaringen Aquaatlantis aquariums

Aqua Betta

Well-known member
Lid geworden
16 maart 2016
Berichten
604
Locatie
Gelderland
Zo nu en dan droom ik over een grotere bak. En ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat het deze keer niet bij dromen blijft…😄

Ik ben een Juwel fan maar vind de Aquaatlantis ook mooie bakken hebben. Hoe is jullie ervaring met Aquaatlantis en met de Easy Led 2.0 in het bijzonder? Is dit fatsoenlijke verlichting?
Klopt het ook dat het interne filter er eenvouding uit kan?
Nog andere pluspunten ten opzichte van Juwel die het prijsverschil rechtvaardigen?
 
Ik de Fusion en de Splendid staan en het zijn prima bakken en de filter zit er los bij dus die kun je zo weglaten.
De afwerking vindt ik beter dan Juwel maar het is ook wat duurder.
 
Ik de Fusion en de Splendid staan en het zijn prima bakken en de filter zit er los bij dus die kun je zo weglaten.
De afwerking vindt ik beter dan Juwel maar het is ook wat duurder.
En de Easyled 2.0 verlichting? Is dat wat voor makkelijke/medium planten?
 
Ik ben 5jr lang trotse bezitter geweest van een Aquatlantis Fusion 150cm.wel de eerste versie volgens mij. De biobox stond er inderdaad los in. Het was de versie met 40mm onderkast. Heel erg stevig en netter afgewerkt tov de Juwel. Al vond ik de afdekkappen vergelijkbaar ‘slap’ met de Juwel. Wel zaten er sleuven in om de warmte af te voeren. Alleen is de Fusion volgens mij niet meer in het segment.

IMG_2989.jpeg
 
Hier meer gebruikers ervaringen info over de de Easyled 2.0

Bericht in onderwerp 'Aquatlantis sublime 100 (246L) van Tutorial'
https://aquaforum.nl/threads/aquatlantis-sublime-100-246l-van-tutorial.182847/post-2505044

Let op, onlangs ook beschikbaar de nieuwe LED en controller

EASY LED RGBW ULTRA

ORI Smart Controller

Voorlopig enkel voor de Splendid en Sublime
https://www.aquatlantis.com/en/products/aquariums/excellence-lines/sublime-ultra-100x50-076
 
Laatst bewerkt:
Ook hier een Aquatlantis fan, ik heb momenteel de volga 450 en de advance 60. Beide prima, met prima verlichting
 
Ja, ik vind het een fijne bak. De deksel is inderdaad een beetje slap. Dat vind ik jammer.
De lamp heb ik er snel uitgehaald. Ik wilde iets dat kan dimmen naar rood. Sowieso houd ik niet van dat hele koude licht. Maar een eventuele RGBW zou ik zeker een kans gegeven hebben.
 
Zijn de uitsparingen bij AA bakken ook groot genoeg voor de filterslangen e.d.?
Ik dacht dat dit bij Juwel nog weleens aan de krappe kant is, heb ik hier weleens voorbij horen komen.
 
Bij de Aquatlantis heb ik met de 1502 aan 1 kant zowel de aan als afvoer dus dat wil prima.
 
Ik heb de eheim installations set inlaat- en uitlaatbuis samen in een uitsparing. Past net. Of eigenlijk net niet. De deksel blijft dan net een of twee mm omhoog staan.
 
Met de stukken van de 1502 past alles netjes naast elkaar en kan de klep ook dicht.
 
Ik ben tevreden over mijn Aquatlantis, maar kan helaas niet vergelijken met andere merken. Filterslsngen passen bij mijn aquarium netjes in de uitsparingen.
 
Misschien geven foto’s een beter beeld van de doorvoer.
Hier de Aquatlantis sublime* i.c.m. Oase Biomaster
*geen idee of deze doorvoer op alle modellen zit

Heb in/uit-voer gescheiden over links/rechts, volgens mij gaan beiden prima door één doorvoer.
20240615_090402.jpeg
20240615_090539.jpeg
 
Zelfde als hier bij beide bakken dus dat zal denk ik gelijk zijn.
 
Misschien geven foto’s een beter beeld van de doorvoer.
Hier de Aquatlantis sublime* i.c.m. Oase Biomaster
*geen idee of deze doorvoer op alle modellen zit

Heb in/uit-voer gescheiden over links/rechts, volgens mij gaan beiden prima door één doorvoer.
Bekijk bijlage 376656Bekijk bijlage 376657
Bedankt voor de info en fotos!👍
 
Vanmiddag naar 2 winkels geweest die AA bakken heeft staan. Het resultaat zien jullie op de onderstaande foto😂
Bij Pets Place nu mooie korting op Rio 180 en dat maakt voor mij het prijsverschil te groot. Ik blijf dus na 18 jaar Juwel nog steeds trouw.
Qua pomp ga ik voor een Oase Biomaster T350 en daarbij een CO2 reactor.
Zal binnenkort de vorderingen delen in een nieuw album.
 

Bijlagen

  • 3638AE7C-C3B0-43DC-9F02-30BC7323642F.jpeg
    3638AE7C-C3B0-43DC-9F02-30BC7323642F.jpeg
    766.1 KB · Weergaven: 37
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan