Wat is er nieuw

Ervaringen Eheim 2211 classic?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ypoc
  • Startdatum Startdatum
Y

ypoc

Guest
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft, slechte en goede.

Omdat ik overweeg deze te kopen.

Wat ik ook belangrijk vind is geluid.

Alvast bedankt!
 
Ik heb een tijd de 2211 op een bak gehad en ben van plan om een volgend bakje ook weer dat filter te gebruiken.
Ik hoorde zo goed als geen geluid en beviel me verder ook prima.
Had het filter alleen zonder dubbele kraantjes en omdat die toch wel heel makkelijk zijn er apart voor gekocht maar geloof dat ze ook wel samen met het filter te koop zijn want los zijn ze echt duur.

De uitsroom is een slag kleiner in diameter vergeleken met de instroom wat ook best handig kan zijn.
 
Oh ok, maar weet je wat ik me wel afvraag als ik zo rondkijk.
Naar filtermaterialen, ik heb ze eerlijk gezegd nog niet gevonden.
 
Zitten sponzen bij het filter dus kan je verder zelf wat watten en keramisch materiaal regelen.
 
ik heb ook zo'n pomp. daar zaten geen kranen bij dus ik heb die er later ook bij gekocht. geluid is prima. ik slaap er ook bij!
 
Ik heb zelf ook een 2211 op mijn Rio 125. Dat is wat aan de krappe kant, eigenlijk wil je dit niet op iets wat groter is dan zo'n 80 liter.

Ik kocht de mijne 2e hands en in eerste instantie maakte het ding een pokkeherrie! Uit elkaar gesloopt en goed nagekeken, de rubbers waarin de as zat waren totaal uitgelubberd. Nieuw asje met rubbers verhielp het probleem en sindsdien loopt 'ie stil. Filter staat achter een deurtje en de uitstroom in de bak produceert meer geluid dan het filter zelf.

In tegenstelling tot de meeste andere filters wordt de 2211 kaal geleverd. Je zult dus zelf een paar sponsen moeten kopen, keramiek en watten. Zelf heb ik onderin een blauwe spons zitten, dan een lading JBL micromec en dan nog een blauwe spons ( http://www.aquaplantsonline.nl/p/1427/e ... earch=2211) daarboven een pluk filterwatten (gewoon een zak kopen, veel goedkoper dan eheim watten)
De dubbele kranen zitten er trouwens niet bij en zonder die dingen is schoonmaken een enorm gepruts.

Ga je dit alles bij elkaar optellen dan is de grotere broer, de 2213 plus, toch goedkoper. (www.aquaplantsonline.nl/p/3642/eheim-cl ... itenfilter) daar hoef je alleen wat keramiek bij te doen.
Verder komt JBL zeer binnenkort met hun nieuwe e401 uit en die filters worden wel compleet geleverd. Net zo laag als de 2211 maar meer filter volume en met kranen.
 
Het is toch maar voor een 55 liter.
 
jeroenw zei:
Verder komt JBL zeer binnenkort met hun nieuwe e401 uit en die filters worden wel compleet geleverd. Net zo laag als de 2211 maar meer filter volume en met kranen.
Deze zijn er al Jeroenw 😉
Website JBL

(Ook een grote broer is er nieuw bij gekomen de JBL CristalProfi e1901 Greenline)
 
Mijn ma heeft dit filtertje staan, en ik heb d'r er nog nooit over horen klagen. 😉 Overigens vind ik dat er niet veel filtermateriaal in gaat, dus ik zou kijken voor wat groters.
 
Daf-Truckie zei:
jeroenw zei:
Verder komt JBL zeer binnenkort met hun nieuwe e401 uit en die filters worden wel compleet geleverd. Net zo laag als de 2211 maar meer filter volume en met kranen.
Deze zijn er al Jeroenw 😉
Website JBL

(Ook een grote broer is er nieuw bij gekomen de JBL CristalProfi e1901 Greenline)

De 1901 is niet heel relevant op een 55l. 😉

Ik dacht dat de 401 nog niet in de winkels lag maar volgende week pas.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan