Wat is er nieuw

Ervaringen eheim 350 experience

Swengoza

Well-known member
Lid geworden
25 september 2020
Leeftijd
28
Ik heb een eheim 350 experience aangeschaft voor mijn 200 liter bak . Heeft iemand er ervaringen mee ? En hebben jullie nog tips wat betreft het filtermateriaal ? Ik krijg de standaard filterinhoud erbij maar ik heb nog ruimte voor meer .

ik heb meer dan 15 jaar de originele experience gehad. Toen werden ze als Pro2 verkocht.

Super betrouwbare filters met maar 1 zwak punt. De afdichting tussen kop en pot.
Na verloop van jaren ging die wat lekken.
Ik loste dit op door vaseline aan de dichting te smeren en door enkele laagjes plastiek folie (van een zakje snoep ofzo) tussen het klemsysteem te steken zodat ze alles net iets harder aandrukten.
Ik heb ze uiteindelijk weg gedaan door veranderingen in m'n setup maar dat heb ik me al beklaagd.

Ken ze verder niet; maar qua filtermedia ben k erg fan van sponzen > seachem matrix > filterwatten.

Ik heb deze nu ook staan sinds een weekje. Ik heb zelf de steentjes van eheim vervangen voor een hoop siporax.
Vind hem tot nu toe redelijk stil en goede stroming geven door mn hele bak

Ik heb zelf de 250 staan. Die bevalt mij prima, hij heeft moeite met starten nadat ik het een keer open heb gehad. Maar verder er eigenlijk geen last van gekke dingen. Geruisloos, verder makkelijk in gebruik.

Heb de pro versie en heb hem vol gekieperd met Siporax, super tevreden over

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan