Ervaringen gevraagd met Oase bak en meubel


Zou de Eheim incpiria 430 aanraden, kan je wel naar een duitse winkel wijzen zodat je voor 1700,- een stuk groter aquarium hebt of als je kleiner wil blijven dan kan je deze nemen https://www.aquastorexl.nl/incpiria-330-set.html weet alleen niet de prijs daarvan maar zal ook wat goedkoper zijn en je hoef niet apart je lampen te kopen die zijn inclusief.
 
Ik ben ook al dagen aan het overwegen om de HighLine 300 aan te schaffen. Inderdaad is de Eheim Incpiria 330 een mooi alternatief. Kost wel 270 euro meer maar dan heb je 10% meer inhoud (300 vs 330 liter) en lampen van voldoende kwaliteit die bij elkaar al meer kosten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ook al dagen aan het overwegen om de HighLine 300 aan te schaffen. Inderdaad is de Eheim Incpiria 330 een mooi alternatief. Kost wel 270 euro meer maar dan heb je 10% meer inhoud (300 vs 330 liter) en lampen van voldoende kwaliteit die bij elkaar al meer kosten.
Stuur deze man is een mailtje http://www.aquarium-wilhelmi.de/ scheelde mij 650,- met aquarium en techniek. Hij doet gewoon in nederland bezorgen door zijn eigen bedrijf i0v DHL ofzo.
 
Stuur deze man is een mailtje http://www.aquarium-wilhelmi.de/ scheelde mij 650,- met aquarium en techniek. Hij doet gewoon in nederland bezorgen door zijn eigen bedrijf i0v DHL ofzo.
Ik zal er eens naar kijken, bedankt. Overigens gaat mijn voorkeur momenteel ook uit naar de OASE omdat er een deur in de weg zit die een diepte van meer dan 57cm onmogelijk maakt. Ik zie dat je een mooie aquascape aan het maken bent in je Incpiria bak, maar wat maakt die bak voor jou een betere bak dan de Highline? Lijken me allebei kwalitatief goede en premium bakken.
 
Na jaren wil ik weer opstarten. Op zoek naar een bak van ongeveer een meter vond ik online de Oase Highline 300.
Heeft iemand ervaringen met dit model / type?

Op zich vind ik dit een prachtige bak. Alleen die filteraansluiting op de bodem verontrust me dan wat. Met name omdat ik nu met CO2 toevoeging middels een externe reactor werk. Dat krijg je niet allemaal in dat filterkastje, vermoed ik?
 
Ik zal er eens naar kijken, bedankt. Overigens gaat mijn voorkeur momenteel ook uit naar de OASE omdat er een deur in de weg zit die een diepte van meer dan 57cm onmogelijk maakt. Ik zie dat je een mooie aquascape aan het maken bent in je Incpiria bak, maar wat maakt die bak voor jou een betere bak dan de Highline? Lijken me allebei kwalitatief goede en premium bakken.
Puur de diepte van het aquarium 130x60x60 alleen custom bouw bood deze maten en toen ik de bakken persoonlijk had gezien vondt ik de oase net iets teveel hoogglans en het liefst had ik geen glans gehad.
 
dank voor de reacties. Het externe filter en de aansluiting op de bodem in de bak zelf leek mij wel een toffe oplossing.
 
Ik heb ook een oase highline, alleen de 200.
Bak bevalt prima en qua ruimte in het kastje is ruim voldoende.
Ik heb de lade waarop het filter staat verwijderd om zo een eheim pro 3e te kunnen plaatsen met daarnaast nog een aquamedic 1000 reactor.
De bodem doorvoer voor het filter werkt prima, je hoeft zo nooit aan je slangen te zuigen om je filter weer op gang te brengen.
Er zitten overigens led balken bij, maar die zijn niet dimbaar en geven naar mijn menig te veel licht en gebruik ze daarom ook niet.
 

Terug
Bovenaan