Wat is er nieuw

Ervaringen met de nieuwe Hydra filter

JurgenD

Well-known member
Lid geworden
31 augustus 2015
Zijn er al mensen die ervaringen hebben met de nieuwe Hydrafilter van Ocean free?

Voor wat ik lees zou het het zoveelste wondermiddel zijn en revolutie in de aquaristiek.
Maar zoals altijd sta ik daar afwachtend tegenover.

http://www.yihufish.com/products/produc ... technology

Enkele webshops in nl en be hebben ze al te koop.

Oud product in nieuw jasje?

Oud als in welk product?

Tank Syndrome especially in Marine tanks application, perfect for any applications that requires
pristine water condition of safe and stable level of Ammonia, nitrites and nitrates acceptable for aquatic
life form.

Wat er dus in zit.
Wat doet Purigen? mijn gedachte.

Purigen is een filtermedia. Dit is een apparaat.
Denk dat je het eerder in de buurt van twinstar en dergelijke moet zoeken.

JurgenD zei:

Materiaal zit er ook in, he.

Twinstar dacht ik ook aan, zie alleen geen stroomdraad.

Er zit geen materiaal in. Enkel een cardridge die jaarlijks vervangen moet worden.
De interne heeft een pomp. De externe heeft geen pomp en verbruikt 1,nog iets watt aan stroom.

op filmpje , 3.03 zie je wat zitten ,wat ho2 verandert.

Ja, die andere heeft wel een draad.

Dit lees ik op de site van Aquaplantsonline:

Twinstar

Twinstar is de meest innovatieve technologie om groene algen en visziekten te remmen. Twinstar bevordert de plantengroei bij zowel een nieuw beplant als bestaand aquarium, en zorgt voor een perfect aquarium milieu. Twinstar is een krachtig en slimme sterilisator voor de preventie van visziekten. Twinstar geeft betere prestaties dan een uv sterilisator.

Een boute stelling?

Doet een Twinstar iets vergelijkbaars als de Hydra? En is dit echt beter dan UV sterilisator?

Dit zijn vragen waarin ik zeer ge�nteresseerd ben. Nog meer natuurlijk naar de antwoorden!

Groet,
Ben.

JurgenD zei:

Het werkt inderdaad als een Twinstar, volgens mij.

Groet,
Ben.

Bertus zei:
JurgenD zei:

Materiaal zit er ook in, he.

Twinstar dacht ik ook aan, zie alleen geen stroomdraad.

Jawel Bertus, in het apparaat worden stroomstoten afgegeven.

Groet,
Ben.

Nu ja, Ozon werkt op hetzelfde principe. Claimt ook dezelfde zaken.
Alleen is de dosis delicater.

Waterstofperoxide? Idem verhaal, alleen goedkopere instap. Maar niet alle planten kunnen er tegen.

OF het een meerwaarde heeft. Vast en zeker wel voor alle boven genoemde.
Of het zijn prijs waard is? Het zou me verbazen....

Via aliexpress kan je al een twinstar krijgen voor 65� dat zou ik nog overwegen als ik in een wilde bui ben.

JurgenD zei:
Nu ja, Ozon werkt op hetzelfde principe. Claimt ook dezelfde zaken.
Alleen is de dosis delicater.

Waterstofperoxide? Idem verhaal, alleen goedkopere instap. Maar niet alle planten kunnen er tegen.

OF het een meerwaarde heeft. Vast en zeker wel voor alle boven genoemde.
Of het zijn prijs waard is? Het zou me verbazen....

Via aliexpress kan je al een twinstar krijgen voor 65� dat zou ik nog overwegen als ik in een wilde bui ben.

OH moleculen (Hydroxylen) zijn geen O3 (Ozon) moleculen!
De werking is ook anders. Het zijn vrije zuurstof radialen die het moeten doen in een Twinstar. Dezelfde OH moleculen worden ook weer genoemd bij de Hydra Pure.

Groet,
Ben.

de methode is anders, het resultaat hetzelfde.
Minder no3, helder water, betere redox, zuurstof,...

Als je toch zoiets zou willen is een UV lamp toch voordeliger? Temeer doordat de electrode bij Twinstar en bij Hydra Pure zeker ook, regelmatig vervangen zullen moeten worden.

Groet,
Ben.

UV lamp doet iets anders. Die doet enkel sterilisatie. In de stikstofcyclus komt die niet tussen.
UV zou je eerder als symptoombestrijding moeten noemen waar de rest de oorzaak gaat aanpakken.

JurgenD zei:
UV lamp doet iets anders. Die doet enkel sterilisatie. In de stikstofcyclus komt die niet tussen.
UV zou je eerder als symptoombestrijding moeten noemen waar de rest de oorzaak gaat aanpakken.

Nee, Jurgen, helaas niet! Ook een Twinstar, of een vergelijkbaar apparaat, pakken de oorzaak niet aan. Zelf bouwde ik zo'n apparaatje, het principe is erg eenvoudig, het pakt, bijvoorbeeld, algensporen aan, het beschadigd deze. Vorming van "nieuwe" algen wordt zo vertraagt c/q voorkomen maar de oorzaak waardoor algen hun kans krijgen worden natuurlijk hierdoor niet gewijzigd. Overigens werkt het ook maar tegen een beperkt soort problemen. Bij al deze apparaten, inclusief een UV lamp, geldt; ze kunnen tijdelijk helpen maar de oorzaak blijft! Het is dan ook altijd beter om daar naar te zien!

Groet,
Ben.

Doen ze onder andere. Ze zijn ook van belangrijke impact op de stikstofcyclus waardoor problemen voorkomen worden.

Is dit ook symptoombestrijding? Misschien. Maar een lamp en een verwarming zijn dat ook.
Alles wat er gedaan wordt is om iets tegen te werken. Anders was het decoratie. 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan