Wat is er nieuw

ervaringen met usb interface eheim pro 3 serie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steven51
  • Startdatum Startdatum
S

Steven51

Guest
Ik ben benieuwd wie een eheim pro 3 filter heeft, een 2074, 2076 of 2080 en de optie van de usb interface ook daadwerkelijk heeft en gebruikt. Zo ja hoe zijn de ervaringen daarmee ? Ik overweeg dit voor mijn 2076 alsnog ook te doen, de interface is in aanschaf niet duur meer heb ik gezien als je even goed goochelt, maar ik ben voordat ik dat doe wel benieuwd naar een paar dingen, zoals:

1. Waar zit op de pompkop de aansluiting voor de interface? Heb er eerder eerlijk gezegd nooit op gelet omdat ik het niet eerder overwogen heb maar ik kan me eigenlijk geen aansluiting van bijvoorbeeld een pompverschoning herinneren. Ik weet alleen, vanaf vooraanzicht gezien, een holte aan de linker zijkant van de pompkop maar als ik daar in kijk zie ik geen echte aansluiting en ik heb op foto's van een interface gezien dat die op de pompkop met een soort koptelefoonplug moet worden aangesloten. Waar zou ik die moeten insteken dan ? Voor de goede orde, op de doos die ik heb bewaard van de pomp staat toch echt heel duidelijk een foto van de mogelijkheid om een interface aan te sluiten, dan moet er ook ergens een aansluiting zitten lijkt me. Tot nog toe niks concreets gezien wat daar op lijkt. Of bevat de interface een soort plug die je wellicht in die holte moet duwen ?

2. Kan je met de software daadwerkelijk de instellingen gemakkelijk invoeren, wijzigen etc?

3. Kan je met de software ook elektronische storingen opsporen en oplossen ? (Zie mijn eerdere topic met als onderwerp contactgegevens Eheim

Vast bedankt voor de reacties, ben erg benieuwd.

Steven.

Ik heb wel een pro 3e Eheim filter. Echter heb ik niet de usb interface.

De aansluiting voor de usb interface zit in de pompkop. Aan de linker zijkant linksachter net boven het bevestigings mechanisme zit een afdekdopje.

Op dit youtube filmpje bij 8:50 kun je het klepje zien.
https://m.youtube.com/watch?v=hCmkMOi6S-c

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of dit een meerwaarde heeft.

Trouwens als jij de goedkopste al hebt gevonden, laat mij het adres dan eens weten.

Ik had de USB interface.
Het is een gimmick. Je kan precies hetzelfde zonder die interface.

Het enige wat je meer kan doen is het uitlezen van het toeren per minuut van de rotor en het totale aantal bedrijfsuren van de pomp. Aan u de overweging of het die meerprijs waard is.

De software zelf stelt weinig voor en is zeer verouderd.

Bedankt voor de reacties. Het ging me eerlijk gezegd vooral om de eventuele mogelijkheid om ook storingen in de elektronica te kunnen opsporen en wellicht verhelpen maar dat kan kennelijk niet. Dan moet ik het nog maar eens goed bedenken. Kan me wel voorstellingen dat de instellingen die mogelijk zijn met de software wellicht wat makkelijker in te stellen en te wijzigen zijn want eerlijk gezegd, maar dat geldt voor mij persoonlijk, vind ik het met die 3 knoppen op de pomp ook niet allemaal gelijk even duidelijk.

De elektronica van mijn pomp is overigens niet meer in orde want ik kan niks meer instellen. Hij draait nu dus handmatig ingesteld op 1 stroomsnelheid en ik kan niet zeggen dat hij debiet te kort komt. De hele pomp is schoon, slangen ook en er zit alleen een uv lamp tussen, maar dat was ook allang voordat hij deze storing ging vertonen. Mogelijk laat ik dit bij Eheim verhelpen. Heb begrepen (navraag bij Eheim Benelux) dat dit niet meer dan 50 euro hoeft te kosten, altijd nog beter dan een nieuwe pompkop, laat staan een nieuwe pomp. Ben hem dan alleen wel 2 a 3 weken kwijt...

Met storing in de elektronica bedoel ik overigens dat de software mogelijk van slag is. Mogelijk kan dat via de pc hersteld worden. Vandaar dat ik de interface overweeg.

Ik vroeg me wel af waarom er inmiddels niet een software update voor Windows 10 is.

Overigens Jurgen, werkt de software wel onder Windows 2010?

Nee, storingen uitlezen kan je er niet mee

Het instellen gaat iets vlotter ALS het werkt. Maar vaak mocht je 3x opnieuw proberen omdat de verbinding niet vlot verliep.

Aha, maar het werkt op zich dus wel onder Windows 10? Of gebruik jij die niet ?

O en biljoenblik, ik heb de interface gezien voor iets minder dan 30 euro.

Ik heb die filter al een tijd niet meer. Was met windows 7. Maar ik zie geen reden waarom het met Windows 10 niet zou werken.

JurgenD zei:
Ik heb die filter al een tijd niet meer. Was met windows 7. Maar ik zie geen reden waarom het met Windows 10 niet zou werken.

Soms hoor je wel eens praatjes dat er sommige dingen niet meer werken na de upgrade.

Als dit ook zo is, weet ik niet.

Gewoon uit nieuwsgierigheid Jurgen, waarom heb jij hem niet meer ? Was hij kapot, of beviel hij niet meer?

De filter was aan het lekken geslagen. En nog geen klein beetje... Dat al na 3 jaar...

Nou dat is mij ook overkomen, uit de pompkop. Alleen gelukkig binnen de 3 jaar garantietermijn, dus ik kreeg keurig een nieuwe. Deze is nu ruim 6 jaar, geen lekkage gelukkig tot op heden.

Niet dat ik vrolijk word van die elektronische storing hoor, dat moet ook gewoon werken zoals het hoort. Dus als die interface geen optie met meerwaarde zou zijn, dan toch denk ik maar opsturen voor die 50 euro, dat heb ik er nog wel voor over. Heb nog een kleinere reserepomp staan, die kan ik zolang wel aansluiten, ook Eheim (pro4)

Wat je ook kan doen, mocht je een kennis hebben die handig is met electronica, om die er een naar te laten kijken. Die pompen zijn makkelijk demonteerbaar.

Bedankt voor de tip Fien, maar dan moet ik wellicht toch eerst die interface aanschaffen.

Is resetten geen optie?
Alledrie de knoppen enkele seconden indrukken.

Heb ik al gedaan, diverse keren. Helpt niks.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan