Erwten voeren aan guppen


aquaboy.

Well-known member
Lid geworden
9 mei 2023
Berichten
99
Leeftijd
14
Hallo iedereen ik heb vandaag erwten gekookt, daarna het velletje er af gedaan en dan in het water gedaan. Ik merkte dat mijn guppen het moeilijk in stukjes kregen. Zou ik dit eerst fijnmalen? Het lijkt me wel vervuilend voor het water of niet? Wat doen jullie of geven jullie nog iets anders?
 
Je kan het een beetje in stukjes maken als ze het moeilijk stuk krijgen. Dat doen we hier ook voor de kleine sluiers.
 
Als het al gekookt is gewoon een beetje met een vork prakken. Of tussen duim en wijsvinger neem aan dat je niet heel veel hebt.
 
En weten jullie nog iets anders dat ik ze kan geven?
 
Muggenlarven en watervlooien😀
 
En weten jullie nog iets anders dat ik ze kan geven?
Alles wat ze in het wild in het water tegen kunnen komen kunnen ze eten, daarnaast mogen ze ook heel veel groentes. Het makkelijkste is om op te zoeken wat ze niet mogen hebben. Stel je hebt een keer andijvie of sla (weet van andijvie niet zeker maar mag volgens mij ook) maar ook druiven en andere bessen.

Je moet wel opletten dat te veel groente geven je water heel erg kan vervuilen. Alles wat je er in doet moet er ook weer uit.
 
Het is leuk om guppen op levend voer te zien jagen.
Als je in deze tijd vh jaar een pot of emmer buiten zet dan komen er vaak vanzelf wel muggenlarven in die kun je met een fijn netje uitvangen en voeren.
 
Doodgeslagen mugjes en ook fruitvliegjes vinden ze leuk hier.
 
Het is leuk om guppen op levend voer te zien jagen.
Als je in deze tijd vh jaar een pot of emmer buiten zet dan komen er vaak vanzelf wel muggenlarven in die kun je met een fijn netje uitvangen en voeren.
Ik vang de watervlooien in de sloot achter ons huis maar die is vrij schoon en ook doodlopend maar toch controleer ik altijd in een ijsbakje of er geen ander gespuis inzit.
Zo ja, dan zuig ik met een stukje luchtslang dat weg zodat ik enkel watervlooien over heb. Maar goed niet iedereen heeft een sloot bij het huis denk ik.
 
Wij hebben ook een kluis beekje ik ga ook is proberen!
 

Terug
Bovenaan