Esha en baktopur


Kellykellyy

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2022
Berichten
242
Leeftijd
29
Mijn quarantaine bak is behandeld met esha exit en esha 2000, die er nog niet uitgefilterd zijn, de nieuwe visjes zijn ziek (bekrot en vinrot), ik heb nu een bactopur kuur meegekregen, mag dit gewoon samen in het water of moet ik eerst het water met esha eruit halen?
 
Ok dankje, ook wel een grote waterwissel toch?
 
@Nicolientje-W enig idee wanneer ik verbetering zou moeten zien bij de vinnen en loslatende schubben?
Bactopur zit erin van zondag vroege ochtend
 
Vinrot is eigenlijk een bacteriële infectie. Je moet eens kijken of de vissen niet eerder door een ander hapgraag dier te pakken is genomen. Stress wil ook nog wel eens al oorzaak in aanmerking komen. Een te drukke bak of een slechte waterkwaliteit. Als alles op orde is zou een staart bijvoorbeeld wel weer aan moeten groeien.
 
Vinrot is eigenlijk een bacteriële infectie. Je moet eens kijken of de vissen niet eerder door een ander hapgraag dier te pakken is genomen. Stress wil ook nog wel eens al oorzaak in aanmerking komen. Een te drukke bak of een slechte waterkwaliteit. Als alles op orde is zou een staart bijvoorbeeld wel weer aan moeten groeien.

Het zijn nieuwe visjes en zitten in een quarantaine bak (2 mbuna’s), eentje had duidelijk bekschimmel en kapotte vinnen door vinrot, de ander alleen vinrot voorlopig en wat losse schubben, voor de rest zien ze er niet gestresst of gek uit, ze eten goed en zwemmen goed rond.

Ik had ze eerst behandeld met esha toen ik de vinnen zag, daarna op aanraden met bactopur, maar ik heb dit nooit meegemaakt dus eigenlijk geen idee wanneer ik verbetering zou moeten zien, ik wil ze graag in quarantaine houden tot ze hersteld zijn want anders maak ik mn hele aquarium waarschijnlijk ziek en die vissen zijn op en top gezond 😅
 
Dag 3 van de kuur, er is verbetering te zien, wel nog heel lichtjes maar dit is positief 🤞
Ze zaten al een week in quarantaine, zal ik vanaf de eerste dag van de kuur opnieuw 14 dagen tellen eerdat ik ze in de normale bak kan doen, of langer?
 
Dag 3 van de kuur, er is verbetering te zien, wel nog heel lichtjes maar dit is positief 🤞
Ze zaten al een week in quarantaine, zal ik vanaf de eerste dag van de kuur opnieuw 14 dagen tellen eerdat ik ze in de normale bak kan doen, of langer?
Bij je geneesmiddelen zit, als het goed is, een schriftelijke bijlage die je precies vertelt hoe te doseren en hoelang dit vol te houden.
 
Bij je geneesmiddelen zit, als het goed is, een schriftelijke bijlage die je precies vertelt hoe te doseren en hoelang dit vol te houden.
Klopt, het moet 7 dagen in het water blijven, maar ik vind dat best kort om ze dan al bij de rest te zetten omdat ze wel degelijk ziek waren, vandaar mijn vraag als het beter is om ze toch nog 14 dagen in quarantaine te houden, wie weet is het niet weg met 1 kuurtje en moet ik straks een 350 liter helemaal gaan behandelen als je begrijpt wat ik bedoel 🙂

In ieder geval het gaat met 1 al helemaal de goede richting uit, de ander heb ik geen idee van die komt niet zo vaak kijken en zit lekker achter de rots verstopt
 
Ik behandel hier rustig een 1400 liter hoor. Als je begrijpt wat ik bedoel :engel:

Een beetje langer in quarantaine kan meestal geen kwaad of je moet van die stress kikkers hebben zoals ik ze heb.
 
Ik behandel hier rustig een 1400 liter hoor. Als je begrijpt wat ik bedoel :engel:

Een beetje langer in quarantaine kan meestal geen kwaad of je moet van die stress kikkers hebben zoals ik ze heb.

Ooit bekschimmel gehad? Want het lijkt erop dat die bekschimmel bij die ene vis maar niet geneest 🤦‍♀️
 
Dit is trouwens de vis met bekschimmel waar ik het over had, lijkt net of haar lip gewoon is weggevreten, hopelijk krijg ik het nog weg
 

Bijlagen

  • C19B5AD1-FA53-4F3F-90AC-62362DE65B2C.jpeg
    C19B5AD1-FA53-4F3F-90AC-62362DE65B2C.jpeg
    202.6 KB · Weergaven: 78
Ik hoop voor je dat er nog iets aan te doen is.
Toen ik het gezien had, ben ik gelijk de dag erna bactopur gaan halen, dus ik hoop het idd. Ze zat altijd onder een steen en komt er sinds gisterenavond weer onderuit dus dat lijkt me wel een goed teken toch? Ze blijft wel nog wat in hoekjes hangen
 

Terug
Bovenaan