Wat is er nieuw

Esha exit in combinatie met synodontis petricola dwarf/ polli white

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ryannb
  • Startdatum Startdatum
R

Ryannb

Guest
Beste allemaal,

Ik vermoed dat er in mijn malawibak een aantal vissen rondzwemmen die witte stip hebben. Het gaat om 2 venustus vrouwtjes en 1 synodontis. Ze zijn minder actief als voorheen en hebben kleine witte puntjes verspreid over hun lichaam. De synodontis is sterk vermagerd, heeft ook de witte puntjes en zwemt alsmaar tegen de stroming van het filter in.

Nu heb ik Esha exit in huis en is mijn vraag of dit aan de bak toe kan voegen, zonder dat mijn synodontissen het loodje gaan leggen.

Het gaat om een groep van +/- 15 synodontis petricola dwarf en +/- 10 polli white. Verder zitten er in de bak 2 venustus vrouwtjes, koppel yellows, trio saulosi.

Heeft iemand ervaring met esha exit in combinatie met synodontissen?

Ik hoor het graag.

Kun je het niet met zout behandelen botia? Of kunnen Afrikanen daar niet tegen?

Ik zit ook te denken over zout. Ik heb een boek dat aanraadt 1 theelepel per 20 liter water toe te voegen.

Maar mijn vraag dus ook; Kunnen de malawis en synodontissen hier tegen? Ik neem aan van wel toch?

Niet alle vissen kunnen er tegen. Malawi weet ik niet

Botia, is punktol dan niet schadelijk voor synodontissen?

Dit bevat namelijk dezelfde stoffen als Esha Exit?

punktol plus :

120 mg malachietgroenoxalaat
160 mg methylthioniniumchloride

punktoll ultra :

20 mg malachietgroenoxalaat
40 mg kristalviolet
80 mg methyleenblauw

Heb je de bijsluiters er al eens op nageslagen? Die zijn online gewoon terug te vinden.

Ja allemaal doorgelezen. Er staat niks in over dat het schadelijk is bepaalde vissoorten. Echter geven een aantal sites dit wel aan.

Zoals http://tanganykameer.aquagids.nl/Synodo ... mbia_.html

"De Synodontis Polli white Zambia zijn overgevoelig voor methyleenblauw en malachietgroen dit zit vaak in medicijnen o.a. tegen witte stip en schimmel."

Ik heb geen ervaringenmet Synodontis maar Punktol werkt over het algemeen goed.

Juist dat kristalviolet en de andere verhoudingen maken Punktol tot een beter middel dan Exit. Daarbij wordt 2x per jaar de receptuur veranderd. Dus het kan best zijn dat dit alweer veranderd is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan