Esha producten samen met garnalen.


S

sandra 40

Guest
Ik vroeg mij al een tijdje af of exit met garnalen samen gaat.
esha 2000 wel.

Ik heb een mail gestuurd naar het lap eSHa en kreeg dit als antwoord.

Beste Sandra,

Het is fijn te horen dat je tevreden bent over ons product eSHa 2000.

Ook eSHa Exit is goed verdraagzaam voor garnalen. Dit is uit eigen onderzoek gebleken.
Voor meer inforamatie over de verdraagzaamheid van eSHa Producten kun je onze website bezoeken:

Dus voor garnalen lief hebbers een gerust hard.
We kunnen exit gewoon bij stip gebruiken.
 
Esha en exit werken vrijwel niet omdat men vanaf de jaren 70 de samenstelling hetzelfde is veelziekteverwekkerszijn er inmiddels resistent voor.

Dan kun je beter de producten van JBL kopen die werken wel. Twee keer per jaar veranderen ze ook de samenstelling om resistentie te voorkomen.

Of de producten van Jbl garnaal veilig zijn durf ik niet te zeggen.
 
http://www.aquarium-winkel.nl/jbl-punkt ... -100-ml-p- 23 html

het ligt eraan welk middel je gebruikt denk ik.
Hier boven is te lezen dat dit specifieke middel van JBL, een breedbandmiddel, niet geschikt is voor ongewervelde, garnalen en vissen zonder schubben.
Ik raad aan dat je voordat je een middel aanschaft, eerst googled om te kijken wat er bij dat specifieke middel vermeld wordt. Vraag het in elk geval niet aan de verkoper want die zal waarschijnlijk standaard antwoorden dat het allemaal best wel kan... Uitzonderingen daargelaten .
 
En zoals botia al aangeeft... Esha helpt vaak nog maar weinig...
 
Hoi. ik zelf heb zo'n 100 vuurgarnalen en 3 waaierhanden.
Ik kan veilig esha2000 en exit gebruiken.
Wel altijd sierslakken eruit halen die kunnen er vaak niet tegen.
 
Ik en mijn man gebruiken eigenlijk altijd Esha en het werkt wel.
Een van Onze frontosa`s had grote blazen op zijn huid.
We hadden weinig hoop,maar een kuur van Esha 2000 zijn de blazen toch verdwenen.

Zo zijn er toch altijd voor en tegen standers.

Groetjes Sandra

:thumbs:
 
ik sta op het punt om esha te gebruikenen in mijn bak vol vuurgarnalen en cory's met een slijmhuid ziekte... hopelijk overleven ze de boel!
er zitten ook zwangere garnalen tussen...
 
Dan gebruik je Esha Exit neem ik aan?
 
ja, aad eventueel in combinatie met esha 2000
wat raad je aan en waarom?

het is hoogstwaarschijnlijk een schimmel/bacteri�le infectie
 
Omdat ik denk dat je met slijmhuisziekte Peperstip (Velvet), Costia of Chilodonella bedoeld.
Dit zijn allemaal parasieten die te behandelen zijn met anti-stipmiddelen, wat Esha 2000 is.
Als dat het geval is, is de noodzaak voor Esha 2000 dus niet zo groot.

De twee middelen worden veelal samen gebruikt als er sprake is van : "Woehaaaaaaaaaa we weten in godsnaam niet wat er aan de hand is, dus laten we met hagel gaan schieten. Misschien dat we iets raken"

Zeg overigens niet in Amerika en Engeland dat Esha producten niet werken, want ze zweren erbij op dit moment. De jongens van Esha (Nederlands) lopen op dit moment daar helemaal binnen.
 
het is geen peperstip, Costia of Chilodonella.
De slijmhuid van de cory's is aangetast, er ontstaat een grijze laag, bovenop de gewone huidlaag van mijn sterbai.
ze eten en gedragen zich normaal.
ook niet slanker dan normaal..
ik heb tot nu toe nog geen medicatie toegediend.. weet niet zo goed wat te doen.
in de bak zitten ook veel vuurgarnalen, bijlzalmen, oto's en slaketende slakken.
 

Terug
Bovenaan