I
Ionize
Guest
Dat de teststrips slechts een indicatie geven is me bekend, maar ze zouden toch een makkelijk afleesbare waarde moeten kunnen geven. Het gaat me bij deze om de KH waarde, die is niet echt een groentint maar eerder bruin? wat het dichtst in de buurt komt is een KH van 3.. Zie foto (CL2 zit er niet in, die lees je af na 1 sec, langer wachten doet verkleuren).
Heeft iemand ervaring met deze strips en de bruine kleur bij lage KH?
(Ik wil vloeibaar CO2 toevoegen mbv Tetra CO2plus om de planten beter te laten groeien, maar m'n vissen zeker niet vergassen! De pH zit rond de 6,9. Het gaat overigens om een kleine 30L bak met 2 platys (en 4 kleine jonge), 5 vijfstreepbarbeeltjes en een gastromyzon. 3 planten, een javavaren, hedyotis en een hygrophila)
Heeft iemand ervaring met deze strips en de bruine kleur bij lage KH?
(Ik wil vloeibaar CO2 toevoegen mbv Tetra CO2plus om de planten beter te laten groeien, maar m'n vissen zeker niet vergassen! De pH zit rond de 6,9. Het gaat overigens om een kleine 30L bak met 2 platys (en 4 kleine jonge), 5 vijfstreepbarbeeltjes en een gastromyzon. 3 planten, een javavaren, hedyotis en een hygrophila)