Wat is er nieuw

Esha2000 bettavis

B

BettaNero

Guest
Voor mijn betta met vinrot ben ik gister toch maar met Esha2000 begonnen, al had ik niet een fijn gevoel erbij. Ik heb t een dag aangekeken maar vond dat mijn vis er niet goed op reageerde, vinnen leken weer meer samengeknepen en hij was veel minder actief terwijl na mn 5 dagen lange zoutbadjes al hij zich echt beter leek te voelen, hij zwom raar na de medicatie en had een rare houding. Ik heb er nu voor gekozen om de kuur niet door te zetten.

Hebben er meer mensen ervaring met Esha2000?
 
Behalve de ervaring dat het niet werkt niet veel 😉 Nee, mijn vissen gingen er niet gek op doen maar het hielp ook niets. Bactopur werkte een stuk beter en daar zijn ze bij mij uiteindelijk mee genezen.
 
Er is resistentie bij dit middel dus het werkt vaak niet en zoals Noa al zei is een ander merk aan te raden.
 
Behalve de ervaring dat het niet werkt niet veel 😉 Nee, mijn vissen gingen er niet gek op doen maar het hielp ook niets. Bactopur werkte een stuk beter en daar zijn ze bij mij uiteindelijk mee genezen.
Hoi! Ah okee, hoeveel tabletten heb je gebruikt en hoe gaat dit in zn werk (ook met water verversen enzo?) ik ben niet bekend met dat medicijn.
 
Hoi! Ah okee, hoeveel tabletten heb je gebruikt en hoe gaat dit in zn werk (ook met water verversen enzo?) ik ben niet bekend met dat medicijn.

Ik heb dus sera bactopur direct gebruikt en de handleiding van de maker gevolgd:
Volgens mij een week behandelen met om de 2 weken waterverversing en dan bijdoseren? Weet het niet meer helemaal zeker, dus lees het nog even na.
Je gebruikt 1 tablet per 50 liter. Hier kun je de tabletten ook los kopen als je een kleinere bak hebt:
 
Tabletten? Dat is Bactopur Direct. Dat is nogal een paardenmiddel, en vooral voor inwendige infecties voor zover ik weet? Bactopur (dus zonder "Direct") is een vloeistof, dat werkt ook prima.
 
Hier geen negatieve reactie gezien op esha bij de +- 50 vissen die ermee behandeld zijn. Begrijp dan ook niet helemaal op welke manier de betta er last van zou kunnen hebben. Bij twijfel inderdaad maar wat anders proberen. 🙂
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan