Wat is er nieuw

eten appelslakken vis eitjes

Lid geworden
30 december 2010
Berichten
19
Locatie
Harderwijk
Een vraagje, misschien weet iemand hier een antwoord op.

Ik heb een nanobak (40L) met 7 Boraras urophthalmoides. Deze hebben in het verleden 2 jongen opgebracht (had er ooit 5 in gedaan). Nu hoopte ik dat ze dit weer gaan doen, zodat de groep groeit, of in ieder geval in stand blijft. En heb wat kleine plantjes geplant waar eitjes en net uitgekomen jonkies zich in kunnen verbergen, cryotocoryne parva, echter heb ik er nu ook een appelslak in gedaan.
Nu vroeg ik me af of die mogelijk eitjes zouden kunnen opeten? Weet iemand dat misschien? Ik had gelezen dat ze ook eitjes van andere slakkensoorten zouden eten, dus bedacht ik me dat ze dan misschien ook viseitjes eten. Als dat zo is kan ik hem beter verzetten in met 125 liter bak.
Je ziet de slak bovenin de bak zitten.

2021-10-29.jpg
 
Met 100% zekerheid weet ik het niet, maar het lijkt me wel aannemelijk dat ze eitjes zullen eten indien ze die tegen komen. Ze eten hier bijvoorbeeld ook graag diepvries (rode mug, witte mug, krill).
 
Wil je kweken kun je beter je bodem eruit halen en vervangen voor knikkers dan vallen de eitjes tussen de knikkers en overleven ze wel, want dat is wat kwekers doen bij vrijleggers (knikkers op de bodem)
 
Bedankt voor de reacties, ik heb voor de zekerheid de 2 appelslakken verhuisd naar de grote bak. Ik wil niet specifiek kweken om er veel te krijgen, maar meer om de soort in stand te houden. Dus als er een paar jonkies overleven zou dat leuk zijn.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: ze verwachten hier vanaf 3 uur regen maar morgen weer 25 graden
      Terug
      Bovenaan