Wat is er nieuw

Eten garnalen viseitjes?

Rwae

Well-known member
Lid geworden
18 april 2017
Leeftijd
36
Zoals de titel al luidt vraag ik me af of garnalen (Neocardina en Cardina) viseitjes zullen opeten/aanvreten wanneer deze in een kweekbak gehouden worden waarin viseitjes geplaatst zullen worden?

Via google en de zoekfunctie hier ben ik niet tot een bevredigend antwoord kunnen komen.

Ik heb er geen ervaring mee maar doe je dan de eitjes zonder de ouder(s) in dat bakje?

Geen ervaring mee, maar ik weet dat er vaak neocardina in de kweekbak worden gezet juist om de eitjes schoon te houden. Ze eten de troep op de eitjes, zoals schimmel e.d. maar laten de eitjes over het algemeen met rust. Tenzij de eitjes al verrot zijn, dan zullen ze die eitjes er wel uit halen, en blijven de gezonde over. Maar goed, ik heb er zelf geen ervaring mee, dit is slechts wat ik erover heb gelezen in de praktijk.

Ik heb er geen ervaring mee maar doe je dan de eitjes zonder de ouder(s) in dat bakje?
Exact 🙂

Geen ervaring mee, maar ik weet dat er vaak neocardina in de kweekbak worden gezet juist om de eitjes schoon te houden. Ze eten de troep op de eitjes, zoals schimmel e.d. maar laten de eitjes over het algemeen met rust. Tenzij de eitjes al verrot zijn, dan zullen ze die eitjes er wel uit halen, en blijven de gezonde over. Maar goed, ik heb er zelf geen ervaring mee, dit is slechts wat ik erover heb gelezen in de praktijk.
Dat zou erg gunstig zijn, mijn kweekbak heeft namelijk betere waardes voor de neocardina's waarin zijzelf ook beter zullen kweken ipv een gezelsschapsbak. Zou het alleen jammer vinden als dit ten koste van de visseneitjes gaat die ik erin mik. 🙂 Zoals jij het gelezen hebt zou het natuurlijk erg gunstig zijn.

Nog meer ervaringen zijn uiteraard welkom :petjeaf:

Als je makkelijke en frequente eierleggers hebt is zelf proberen natuurlijk de beste methode😉

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je makkelijke en frequente eierleggers heb is zelf proberen natuurlijk de beste methode😉

Ja daar zit wat in en het zou mooi zijn als de garnalen de eitjes (deels) zouden onderhouden en schoonmaken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan