Eten japonica,s XL vuurgarnalen?


Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Berichten
1,169
Locatie
Hengelo ov
De vraag zegt het al. In mijn bak met japonica’s en neo’s ging Het heel voorspoedig met de garnalen onderling. Veel jonge en zwangere neo’s maar nu ineens heb ik geen zwangere neo’s meer en sterker nog ook zie ik nog heel weinig vrouwtjes. Mijn japonica’s zijn nu een aantal weken zwanger voor het eerst sinds ik ze heb en mijn vermoeden is dat ze mijn zwangere neo’s hebben opgegeten. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Lijkt me sterk. Eerder door de warmte oid. Tenzij je niet genoeg voert?
 
Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb wel vaker gelezen dat ze de Neo s bijvoorbeeld ook opeten.
 
Ik heb ze gisteren weggedaan. Het is nu een stuk rustiger in de bak. Het kwam niet door de hitte want de temperatuur is nooit boven de 23 graden geweest. Mij viel op dat de japonica’s toen ze zwanger werden veel agressiever werden en ik zag ze idd een garnaal opvreten waarvan ik dacht dat deze al dood was maar daar twijfel ik nu aan. in de groep neo’s die ik nu heb zitten nog een paar vrouwtjes en geen enkele zwangere meer. Als ik nu weer een zwanger meisje ga zien dan is dat voor mij wel de bevestiging dat ik er goed aan heb gedaan om de japonica’s weg te geven.
 
Ik heb ze gisteren weggedaan. Het is nu een stuk rustiger in de bak. Het kwam niet door de hitte want de temperatuur is nooit boven de 23 graden geweest. Mij viel op dat de japonica’s toen ze zwanger werden veel agressiever werden en ik zag ze idd een garnaal opvreten waarvan ik dacht dat deze al dood was maar daar twijfel ik nu aan. in de groep neo’s die ik nu heb zitten nog een paar vrouwtjes en geen enkele zwangere meer. Als ik nu weer een zwanger meisje ga zien dan is dat voor mij wel de bevestiging dat ik er goed aan heb gedaan om de japonica’s weg te geven.
Het zou fijn zijn als je ons op de hoogte houdt. Ben wel nieuwsgierig naar het resultaat.
 
Ik heb ze gisteren weggedaan. Het is nu een stuk rustiger in de bak. Het kwam niet door de hitte want de temperatuur is nooit boven de 23 graden geweest. Mij viel op dat de japonica’s toen ze zwanger werden veel agressiever werden en ik zag ze idd een garnaal opvreten waarvan ik dacht dat deze al dood was maar daar twijfel ik nu aan. in de groep neo’s die ik nu heb zitten nog een paar vrouwtjes en geen enkele zwangere meer. Als ik nu weer een zwanger meisje ga zien dan is dat voor mij wel de bevestiging dat ik er goed aan heb gedaan om de japonica’s weg te geven.
Ghost shrimp worden ook wel eens voor japonica aangezien, en die eten wel andere garnalen.
 
Op instagram gaan er filmpjes rond van japonicas die gericht jagen op vuurgarnalen en andere soorten kleine garnalen. Die filmpjes kan ik uiteraard zo een twee drie niet vinden nu het nodig is...
 
Ben er inmiddels van overtuigd dat de combinatie japonica/neo niet geweldig is. Nu de japonica’s uit de bak zijn is het veel rustiger in de bak. De eerste hele jonge vrouwtjes zijn zwanger en leggen niet het loodje. Het ging eigenlijk redelijk goed tot de dames japonica zwanger werden. Aan de jonge garnalen in de bak is dat ook goed te zien, de jongste garnalen in de bak zullen ca 3 weken zijn zolang waren de japonica’s ook zwanger. Er is ook geen voedsel agressie meer.
 
Het zou fijn zijn als je ons op de hoogte houdt. Ben wel nieuwsgierig naar het resultaat.
Even een update. de eerste maand zonder de XL japonica’s zag ik steeds meer zwangere garnalen verschijnen en inmiddels is het weer voortplanten als vanouds. Nog steeds wat meer mannen dan vrouwen vuurtjes maar dat is logisch want de vrouwtjes werden wel degelijk opgegeten. Ook jonge slakken zie ik weer veel meer, blijkbaar aten de japonica’s ook slakkeneitjes. Dus zonder japonica’s draait de bak weer op volle toeren.
 
Even een update. de eerste maand zonder de XL japonica’s zag ik steeds meer zwangere garnalen verschijnen en inmiddels is het weer voortplanten als vanouds. Nog steeds wat meer mannen dan vrouwen vuurtjes maar dat is logisch want de vrouwtjes werden wel degelijk opgegeten. Ook jonge slakken zie ik weer veel meer, blijkbaar aten de japonica’s ook slakkeneitjes. Dus zonder japonica’s draait de bak weer op volle toeren.
Waarom aten ze meer vrouwtjes op?
Die zijn groter ofzo?
Hoe zou dat hebben kunnen komen dat je nu met veel overgehouden mannen bent gebleven.
 
Ik heb weleens gelezen dat de temp ook invloed heeft op het nageslacht en of er dus meer mannen dan vrouwen geboren worden. Of dat bij garnalen ook zo is dat weet ik dus niet maar wellicht heeft het ermee te maken.
 
Waarom aten ze meer vrouwtjes op?
Die zijn groter ofzo?
Hoe zou dat hebben kunnen komen dat je nu met veel overgehouden mannen bent gebleven.
Ik vermoed dat de japonica’s de eitjes van de zwangere vuurtjes wel lekker vonden, net als de eitjes van de slakken. ik Heb wel eens een garnaal gevonden die alleen aan de achterkant opgevreten was maar toen dacht ik dat deze garnaal niet door de vervelling heen was gekomen en aangevreten was.
 
Lugubere beesten zijn het dus:eek:
Echt hè? En wat dacht je van de endeldarm guppen die voor mijn ogen een zwangere garnaal probeerden te verscheuren. Of de anatome Helena’s die zoveel jongen in de bodem hadden zitten die bijna al mijn jonge blauwe garnaaltjes opvraten? Hoezo is een aquarium houden saai?
 

Terug
Bovenaan