Wat is er nieuw

Europet zwart zand

tharealmb

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2013
Website
www.martijnbouius.nl
Hallo allen. Momenteel is mijn achterwand aan het drogen, en ben ik aan het kijken wat voor bodem ik in mijn aquarium wil. Momenteel zit er brekerszand in, maar ik zit te twijfelen om er een andere bodem in te doen ivm de corydorassen.

Ik zag online Europet zwart zand, korrelgrootte 0,2-0,6. Dit is gesteriliseerd kwartszand. Zoud it een goede bodem zijn voor mijn corydorassen?

Ik ga sowieso eerst nog kijken hoe de achterwand (ook donker) kleurt bij het brekerszand voor ik een beslissing neem....( zie mijn signature onderaan voor de link naar de zelfgemaakte achterwand/aquarium)

En iemand tips om 30 kg zand makkelijk uit een aquarium te krijgen? er zitten soms ook kiezeltjes tussen dus met alleen afhevelen kom ik er niet ben ik bang.

Dat zand is wel heel fijn, zou ik persoonlijk niet doen. Liever een iets grotere korrel ivm dichtslippen. Ik heb mijn zand er altijd gewoon uitgeschept, wel oppassen dat je de ramen niet beschadigd.

Aanzuigen met een iets grotere slang, stuk tuinslang bijvoorbeeld?

heb uiteindelijk water afgezogen en daarna zand uitgeschept. tuinslang raakt verstopt met het zand, dus uiteindelijk droog gedept en laatste opgezogen met een stofzuiger.

Zanziee zei:
Aanzuigen met een iets grotere slang, stuk tuinslang bijvoorbeeld?

Heb ik hier bij mijn leienbak gedaan, ging perfect 🙂

heb het ondertussen in beide bakken. Mooi zand, voor mijn gevoel niet scherp en de vissen liggen en sneupen er graag doorheen. Alleen is het niet makkelijk te filteren omdat het zo fijn is. dus met bodem afzuigen raak ik wel een beetje kwijt. Maar voor 4 euro per 5kg is het erg goedkoop en voeg ik wel een zakje zand toe.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan