Wat is er nieuw

Europetfilter hoe in elkaar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jelmerh
  • Startdatum Startdatum
J

jelmerh

Guest
Ik heb net de europet filters binnen en vroeg me af hoe deze nu in elkaar moeten.. zoals ik ze nu gemonteerd heb op de afbeelding gaan de bubbels niet door het filter materiaal, maar komen ze er bovenin weer uit..

aab437af19bb57f2e985b856e3f84d8a.jpg

a205c1b77074ec4b252c3c2049114dc4.jpg

Bubbels kunnen en hoeven ook niet door het filtermateriaal maar werkt met een heveleffect als het goed werkt tenminste.

De luchtbellen gaan het water in de stijgbuis optillen. Daardoor onstaat er een onderdruk in het filtermateriaal waardoor er water wordt aangezogen. En dit is een constant spel van oplichten van het water, overdruk. En het aanzuigen van het water onderdruk.
Alles werkt zoals het voorzien is

Is gewoon het principe van een sponsfilter alleen lijkt me een sponsfilter net wat makkelijker te onderhouden.

Ah zo. Snap hem. Heb al een paar sponsgilters besteld in china. Zal het is met beide proberen. Dacht alleen dat het steentje lager moest zitten xd

Ik heb zelf geen goede ervaringen met van die goedkope Chinese filters,kwamen onregelmatige bubbels uit en maakte herrie daardoor.
Iets duurdere van Sera gekocht en bevielen me beter.

Ik had gezien dat deze europet filters best vaak gebruikt werden, dus
moet het dan ook wel mee lukken.

onderstaande kunnen besteld worden voor maar 1.70 per stuk

2Nq3dH-kW_acivjtg4HUQ6489jFSaLQO.jpeg

nu nog op zoek naar een goede bodem voor garnaaltjes.. meningen zijn erover verdeeld.. vind de aqua soil zo duur maar akadama werkt ook maar mss een half jaartje..

Je moet hem wel vol doen met watten ,he, dat Pet filter.
De hele bovenkant vol doen.

En het wite onderop eruit ,en OP het rooster leggen.

Bertus zei:
Je moet hem wel vol doen met watten ,he, dat Pet filter.
De hele bovenkant vol doen.

En het wite onderop eruit ,en OP het rooster leggen.

dus dan zit hij wel fout? snap er niks meer van xd

krijg een armzalig bolletje watten erbij haha daar vul je nog niet eens 1/3 van de bovenkant mee.. wat moet er dan onder waar de watten nu zitten..?

Haha ok ik dacht dat je het nog verder ging vullen.
Je kan van onder keramisch spul doen zoals pijpjes bv,dan een laagje wat grover filterspons en de rest vullen tot bovenaan met watten.

Voordeel van die dingen tov een simpele staande- of plakspons is dat je andere filtermedia kunt gebruiken.. voor het doorsnee garnalenbakje lijkt het me dus onnodig.
Persoonlijk zou ik gaan voor zo'n staande- of plakspons, heb je nauwelijks onderhoud aan en de garnalen hebben toegang tot de spons (lees: voeding).

Ik heb in 1 bak 2 hoekfilters met ruimte onder, dan ceramiek onderin, en de rest watten.

onderin stikt het van de garnalen. die lopen in de vrije ruimte.

Zelf heb ik deze een tijdje in gebruik gehad. Erg stil en geen gedoe met luchtpompjes. Helaas vind ik de opbrengst te klein voor m'n 54l-bak dus ligt hij hier op reserve.

Kan je beter gewoon mee laten draaien.
Wordt wel een bacteriebom.
Doen ze bij mij ook.
Zonder groot filter.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan