Wat is er nieuw

Even checken voor de zekerheid

tomansky

Well-known member
Lid geworden
6 augustus 2011
Website
vissenpraat.wordpress.com
Wie kan mij zekerheid geven welke soort dit is:

777182tomansky_0_82_img_1659.jpg

Otocinclus vittatus of
Otocinclus affinis of
nog iets anders?

Ze zijn nog een beetje licht van kleur door de reis en de stres denk ik.

Alvast bedankt!

Dit zijn mijn oto's:

436268dannyw_0_82_3.jpg

En dat zouden Vittatus zijn.

Ik heb daarop reeds een reactie gegeven. 🙂

Oke om het mogelijk nog lastiger te maken... zou het kunnen zijn dat ik in mijn groep van 10 stuks 2 verschillende soorten heb?

gezien de volgende foto:
881739tomansky_0_82_too.jpg

Ik heb namelijk een aantal met wat grotere vlekken bovenop en de zwarte streep onderbroken
en een aantal zonder duidelijke vlekken bovenop en de zwarte streep doorlopend naar de zwarte stip achter op de staart.

Wie helpt 😉

Suuzzz zei:
nou, we hadden een heel mooi topic met foto's van de verschillende soorten maar ik zie de foto's niet meer 🙁

(...)
Misschien nog wel belangrijker als die foto's zijn de omschrijvingen. Ik kan me niet voorstellen dat je zonder die omschrijving + de foto's op planetcatfish niet een al een stukje verder komt.

Had je dat al eens geprobeerd Thomansky?

~ Ivo

tomansky zei:
Oke om het mogelijk nog lastiger te maken... zou het kunnen zijn dat ik in mijn groep van 10 stuks 2 verschillende soorten heb?

gezien de volgende foto:
881739tomansky_0_82_too.jpg

Ik heb namelijk een aantal met wat grotere vlekken bovenop en de zwarte streep onderbroken
en een aantal zonder duidelijke vlekken bovenop en de zwarte streep doorlopend naar de zwarte stip achter op de staart.

Wie helpt 😉

Dit zijn inderdaad 2 verschillende soorten.

De achterste is de O. vittatus. Voorste durf ik niet te zeggen.

De O. vittatus stonden ook op de 2 bovenste foto's van die post van je met 3 foto's erin. De voorste staat op de foto uit je begin post in dit topic.

Mascha&Ivo zei:
Suuzzz zei:
nou, we hadden een heel mooi topic met foto's van de verschillende soorten maar ik zie de foto's niet meer 🙁

(...)
Misschien nog wel belangrijker als die foto's zijn de omschrijvingen. Ik kan me niet voorstellen dat je zonder die omschrijving + de foto's op planetcatfish niet een al een stukje verder komt.

Had je dat al eens geprobeerd Thomansky?

~ Ivo

Pfff ik vind het nog steeds erg moeilijk

Ik heb dit gevonden: http://www.planetcatfish.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=30046

Ik denk dat ik toch een aantal Otocinclus Vittatus heb en een aantal Otocinclus Mariae.

bij de link je geeft staat bij de O. affinis al een verkeerde foto. De rest lijkt wel te kloppen overigens

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan