Even voor de kenners hier.


T

TonHageraats †

Guest
Zelf ben ik heel slecht in identificatie, dus roept u maar....:D

Alleen de bovenste vis.
2020-01-20 20.18.55.jpg


2020-01-20 19.43.53.jpg




2020-01-20 20.18.06.jpg
 
Foto 1: rouwtetra - Gymnocorymbus ternetzi
Foto 2: ???
Foto 3: verwacht zwarte neon - Hyphessobrycon herbertaxelrodi
 
De Gibbicep inderdaad, daarnaast zit er er ook nog een pleco in de bak dus die gaan straks naar "aangeboden" :D net iets te heftig voor een 60 cm bakje.;)
 
in de gold spot uitvoering
 
Moet net passen bij jou ;)
klopt maar ik heb er al 1 gereserveerd staan.
Is echt een mooi beest met heel veel karakter hoor, ik had er 1 bij mijn discus en die was ruim 35cm geworden.
Met het beeindigen van mijn hobby destijds deed het meer pijn de L001 weg te doen dan alle discus, dus dat zegt wel wat.
 
Ik ga er voor nu nog vanuit dat in Nijmegen een L001 voor me klaar staat, ook een golden spot uitvoering.
 
Mooi beestje Ton en dat in een 60 cm bakje hoe verzinnen ze het arm beest :'(
 
Iemand nog een idee over vis 3?
Dat is zéker géén H. herbertaxelrodi, maar wat het wèl is zou ik echt niet weten.
 
Iemand nog een idee over vis 3?
Dat is zéker géén H. herbertaxelrodi, maar wat het wèl is zou ik echt niet weten.
Ik ben er ook nog niet helemaal uit, maar mogelijk komt er nog iemand welke het zeker weet.
 
Die staat wel op de bovenste foto, maar de vis op de onderste foto is volgens mij iets anders.
Maar dat kan misschien aan de foto liggen.
 
Lijkt mij dezelfde vis eigenlijk. Iets lager dus donkerder en hij maakt een draai naar (voor hem) links. Maar goed, Ton mag het vergelijken :)
 
Zo'n hockeystick ding? Thayeria boehklei

Bekijk bijlage 287926

Die staat wel op de bovenste foto, maar de vis op de onderste foto is volgens mij iets anders.
Maar dat kan misschien aan de foto liggen.
De onderste vis op de 1e foto en de 3e foto is dezelfde, ik vond de 3e foto alleen het beste, morgen even life kijken en vergelijken, maar volgens mij is het juist.
 
Is zeker een hockeystick, ook al omdat hij iets schuin in het water hangt, is een echte scholenvis....Minimaal 7 -9 stuks, dan heb je een echt spektakel in je bak, deze visjes doen niks en niemand kwaad maar zijn de hele dag aan het pronken en zwemmen. Bij voeren worden ze helemaal gek. Als ze in goede doen zijn, is de buik zilverwit, en over het bovenste stuk boven de zwarte streep ligt dan een gouden glans, die oplicht als ze keren in de bak. Heb vaker hiervan scholen gehad en ook jonkies, tenminste als je heel veel fijne bladplanten hebt , want ze lusten hun eigen eieren ook graag! Zijn eigenlijk zwaar ondergewaardeerde visjes net als de koperzalm, ofwel de Hasemania nana.
 
Is zeker een hockeystick, ook al omdat hij iets schuin in het water hangt, is een echte scholenvis....Minimaal 7 -9 stuks, dan heb je een echt spektakel in je bak, deze visjes doen niks en niemand kwaad maar zijn de hele dag aan het pronken en zwemmen. Bij voeren worden ze helemaal gek. Als ze in goede doen zijn, is de buik zilverwit, en over het bovenste stuk boven de zwarte streep ligt dan een gouden glans, die oplicht als ze keren in de bak. Heb vaker hiervan scholen gehad en ook jonkies, tenminste als je heel veel fijne bladplanten hebt , want ze lusten hun eigen eieren ook graag! Zijn eigenlijk zwaar ondergewaardeerde visjes net als de koperzalm, ofwel de Hasemania nana.
Zo stond ik vorige week per 'toeval' in mijn LFS voor een bakje met hockeysticks en heb naar aanleiding van jouw bericht een schooltje van 10 stuks mee genomen. Je hebt zeker gelijk! Op het eerste gezicht wellicht niet zo interessant visje maar hun gedrag is leuk, actief en de kleuren en glinstering is super mooi. Ik ben in ieder geval blij met dit nieuwe schooltje :)

Helaas 1 visje verloren, bij het overwennen sprong die bijna tegen het plafond aan. Ik had niet genoeg rekening gehouden met wat voor springers dit zijn. Visje direct terug gezet maar is later helaas alsnog overleden.
 
Helaas 1 visje verloren, bij het overwennen sprong die bijna tegen het plafond aan. Ik had niet genoeg rekening gehouden met wat voor springers dit zijn. Visje direct terug gezet maar is later helaas alsnog overleden.
Volgende keer buiten doen
 

Terug
Bovenaan