Wat is er nieuw

Even Voorstellen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Martijn90
  • Startdatum Startdatum
M

Martijn90

Guest
Hallo allemaal,

Mijn naam is Martijn, ben 27 jaar en woon in Sliedrecht.
Sinds kort heb ik ook mijn eerste aquarium. Ik zat er eigenlijk al een paar jaar aan te denken maar het was er nog niet van gekomen. Een aantal weken geleden kwam ik op marktplaats een mooie Juwel Trigon 350 tegen welke precies mooi in de hoek van de woonkamer paste en moest het er toch eens van komen. De vorige eigenaar had de bak voor een verbouwing leeg moeten maken en daarna opnieuw ingericht met een prachtige 3d achterwant etc, maar besloot toch om na 30 jaar aquariums te hebben gehad te stoppen met de hobby. Heb alle toebehoren die hij nog had liggen er ook bij gekregen dus mooier kan ik bijna niet starten denk ik.

Inmiddels zitten ook de eerste vissen erin:

2x Konia Eisentrauti
2x Hysochromis Ansorgii
5x Corydoras Davidsandsi
En nog 2 mooie meervallen die ik uit het aquarium van een maat gehad heb, weet alleen nog niet precies welke dit zijn.

Zoals op de foto te zien is heb ik inmiddels ook de eerste algen uitbraak, gelukkig lijkt het alweer langzaam aan iets minder te worden. Oh ja en planten staan nog niet helemaal op de juiste plaats maar nu staan ze mooi in het licht zodat ze even goed kunnen groeien.

Aquarium 25-12-2017.jpg

Laatst bewerkt:
Welkom.

Even een vraagje je zegt een paar weken geleden en ik zie er nu vissen in.
Heb je bak wel goed in laten draaien?

Bedankt allemaal!

@ Dirk Bazuin: Direct na het vullen is er gelijk een filter aangesloten die van een goed draaiend 500 liter aquarium af komt (direct losgekoppeld en hierheen gehaald en aangesloten), welke dus nog vol met bacteriën zat, en deze een tijdje zo laten draaien. Uiteraard ook de water waardes dagelijks gecontroleerd voor er vis in ging (en ook nu nog dagelijks). Vissen zitten er nu ongeveer weekje in en die lijken het prima naar hun zin te hebben.

Welkom Martijn.
Dat ziet er mooi uit,blijf de waterwaarden de aankomende weken nog wel goed in de gaten houden hoor!

Bedankt allemaal!

@ Dirk Bazuin: Direct na het vullen is er gelijk een filter aangesloten die van een goed draaiend 500 liter aquarium af komt (direct losgekoppeld en hierheen gehaald en aangesloten), welke dus nog vol met bacteriën zat, en deze een tijdje zo laten draaien. Uiteraard ook de water waardes dagelijks gecontroleerd voor er vis in ging (en ook nu nog dagelijks). Vissen zitten er nu ongeveer weekje in en die lijken het prima naar hun zin te hebben.
Hoeveel tijd zat er tussen?

Het is niet alleen het filter waar de baccies zitten maar ook de bodem.
Maar als de vissen er nu een week zonder problemen inzitten zou ik geen problemen meer verwachten.

Zou er wat meer/andere planten inzetten.

Bedankt voor de reacties.

De water waardes blijf ik voorlopig nog dagelijks controleren.

Met de planten weet ik nog niet precies wat ik wil dus suggestie's zijn altijd welkom.
Het liefst wil ik niet te veel planten (heb me laten vertellen dat dit ook niet perse nodig is?). Wel wil ik langs de randen nog wat (lagere) planten en in de hoeken zouden eventueel wel hogere mogen zodat er wat meer schuilplaatsen ontstaan.

Maar de 3D wand en de door jouw toegevoegde stenen heeft wel een leuke look.
Misschien wat valseneria of een mooie Enchinodorus.
Wat drijfplantjes erin.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie start!

Het is niet goed zichtbaar maar zitten de Bucephalandra's met de wortelstok in de bodem? Bij die plantjes is het belangrijk dat de wortelstok boven de grond blijft omdat ze anders sneller wegrotten.
Je kan ze eigenlijk beter opbinden op een steen, op je hout of ergens aan je achterwand bevestigen.
En ze staan ook liever iets meer in de schaduw.

Bedankt voor de tip!
Ze stonden dan inderdaad te diep gepland, heb ze meteen met de wortels vrij tussen de stenen geplaatst.

Welkom op Aquaforum Martijn en ik kan je zeggen dat je met die speciale achterwand een heel mooie aquarium in huis hebt gehaald en dus een echte eyecatcher.:stars::stars::stars:

Ga je het vissenbestand nog verder aanvullen en zoja met wat ?

Bedankt, ben er ook erg blij mee!

Vissenbestand gaat zeker nog aangevuld worden maar moet nog even rustig bekijken waarmee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan