Even voorstellen


S

SVN1984

Guest
Na al meerdere keren op dit forum informatie gevonden te hebben die ik nodig had heb ik nu maar een account aangemaakt.
Zelf na een paar jaar weer begonnen met de hobby.

Een 40 l met

-20+ garnalen willekeur en red cherry
-Betta man
-Chinese algeneter
2 posthoornslakken.

20180908_225538.jpg
20180908_225603.jpg
20180908_225552.jpg


Hoop zelf in de toekomst ook iets te kunnen betekenen voor andere op dit forum.
 
Welkom, mogelijk nog wat drijfplanten en in doen, dat is voor een Betta wel noodzakelijk.
 
Welkom.
Ondanks dat de naam het doet vermoeden zit er in een Aqua 40 geen 40 liter water maar iets over de helft daarvan.
Met zo'n dikke bodem en de stenen zal er ongeveer 15 liter water in je bakje zitten.
 
Aahh bedankt, beetje verwarrend dat ze overal 40 liter aangeven :D.

En drijfplanten zitten er meerdere in alleen moeilijk te zien op de foto .

Betta lijkt zich prima te vermaken en laat de garnalen en slakkdn grotendeels met rust.
Behalve als ze in zijn "personal space" komen dan raakt meneer iets wat geïrriteerd:6

Ga binnenkort zoeken naar een 2de hands bak die net wat groter is.
Word wel heel vol zo, zeker aangezien bijna alle garnalen eitjes bij hebben en er al een stuk of 30 mini garnalen rondhuppelen.

Enige vraag die ik heb is les of pl/tl mocht ik voor een grotere vak gaan ?
 
Ahhh fijn om te horen dan ga ik ook maar een bak met led zoeken.
Zal mocht het zo ver komen de inrichting etc hier op het forum gooien met foto's etc.

Hier nog een paar foto's van de garnalen/algeneter/drijfplanten

20180909_105436.jpg
20180909_105422.jpg
20180909_105524.jpg
20180909_105812.jpg
 
Dat zijn geen wildkleur garnalen de eerste foto, maar malawagarnalen, je algeneter heeft vrij veel stroming nodig en wat stenen (maaskeien zijn daar goed geschikt voor)
 
Heb een gedeelte waar stroming op zit en een rustig gedeelte voor mij Betta.
Zal is kijken of ik ergens een mooie gladde kei kan vinden die ik dan in de stroming moet leggen denk ik?

Al zoveel weer geleerd in een dag.

Er zitten naast se garnalen op de foto ook nog bijna doorzichtige in die zijn wel willekeur als het goed is.
Malawagarnalrn ga ik nu opzoeken :D
 
Heb een gedeelte waar stroming op zit en een rustig gedeelte voor mij Betta.
Zal is kijken of ik ergens een mooie gladde kei kan vinden die ik dan in de stroming moet leggen denk ik?

Al zoveel weer geleerd in een dag.

Er zitten naast se garnalen op de foto ook nog bijna doorzichtige in die zijn wel willekeur als het goed is.
Malawagarnalrn ga ik nu opzoeken :D
ik denk dat hij eerder zoiets bedoeld dan zomaar een pompje harder zetten in de bak
Om eerlijk te zijn zou ik geen stroming in die bak doen. De stroming zou je betta niet waarderen. a
 
Ahhh de stenen hebben wel hun werk gedaan.
Dezelfde dag als ik ze er in gelegs heb zat hij er al op en onder.

Bedankt voor de tip.

Filmpje ga ik zo is even kijken, vind t mooie diertjes die Chinese algeneters dus wil t ze wel naar hun zin maken.
 

Terug
Bovenaan