Even voorstellen


B

Bobbysh

Guest
Hoii,

ik ben een vrouwelijke student van 20 jaar die na een lange tijd weer een obsessie heeft met aquaria.


In 2011 had ik ooit een bak van geen idee hoe groot en die hobby heb ik jaren later beëindigd door vele verhuizingen, ik had er geen zin meer in.

Nu kwam ik tijdje terug geregeld aquascapes tegen en daar begonnen de kriebels weer en niet veel later na de gedachte om weer een aquarium te nemen heb ik een tropisch 30 liter aquarium van superfish gehaald. Daar zitten nu een aantal (uit mijn zus overbevolkte vissenkom geredde) guppen in, 1 otocinclus, 2 japonica's en 2 roodschaargarnalen (ik dacht dat dat japonica's waren totdat ze behoorlijk grote klauwen kregen en daarmee mijn mannelijke guppen hebben opgevreten. Wat inmiddels wel weer goed gaat, de vrouwen en baby's leven nog).

Dus. Niet veel later nadat ik mijn 30 liter bakkie kocht zat ik alweer op marktplaats een groter aquarium te zoeken et voila voor 30 euro een 80 cm aquarium (juwel primolux 110 volgensmij) incl pomp en verwarming gescoord. (inclusief een paar foeilelijke krassen helaas maarja wat wil je voor 30 euro).

Nu is mijn plan om daarvan een prachtig mooie bak te gaan maken, aquascapen maar dan met een heel klein budget dus zonder co2, gewoon met binnenfilter en geen speciaal gekit aquarium ofzo. Met daarin, wanneer de planten gesettled zijn, een mooi visbestand in plaats van roekeloos dieren te gaan halen bij de dierenwinkel.

Aangezien ik soms nogal wat vragen heb en graag meningen hoor van anderen dacht ik laat ik eens een account aanmaken. :cool:
 
Welkom!

Als je low-budget wilt houden maar wel voldoende planten hebben om de scapen maar wel voldoende co2 hebben, kan je kijken naar bio co2 op basis van gelei suiker, suiker, profito en gist. Werkt langer dan suiker en gist, niet snel 1x een piek.
Bij mij werkt 1x 1 liter fles ongeveer 10 dagen a 12 dagen. Alleen suiker en gist ongeveer 3 a 4 dagen.

Bio kan wel gaan schommelen (afhankelijk van omgevingstemperatuur). Kost je bijna niks.
 
Welkom op het forum.
 

Terug
Bovenaan