Even voorstellen


dennis w

Member
Lid geworden
6 april 2013
Berichten
17
Hallo ik ben Dennis 54 jaar en woon in Den Haag. Ik heb eigenlijk mijn leven lang al interesse in aquariums gehad en ben, na in mijn kindertijd wat Guppy's en Black Molly's te hebben gehouden, een jaar of 15 geleden begonnen met een gezelschapsbak van 200 liter. Al snel werd het een 450 literbak met Discusvissen. Na een jaar of 3 werd het zelfs een twee meter bak van 720 liter en kwam er een eigen kwekerij(tje) met 7 bakken waar verschillende soorten vissen in werden gekweekt. Onder andere Discusvissen - de wat moeilijkere Nannostomus soorten zoals de Mortenthaleri en de Rubrocaudatus - Betta's - Corydoras Julii en Adolfoi - Apistogramma Macmasterie - en nog wat andere soorten. De 720 liter bak werd gevuld met een stuk of 8 Discusvissen en later met Orinoco Altums. Hoe mooi het ook allemaal is. Het begon me toch een beetje tegen te staan. De nadelen van Discus en vooral Orinoco Altums is dat je er niet zomaar leuke visjes bij kan zetten zonder risico dat het als maaltijd wordt gezien. Bovendien ben je erg beperkt met de plantenkeuzes. Dus sinds een paar maanden ben ik overgestapt op een open 120cm bak van 300 liter met daarin een leuke mix van 10 x Rasbora Galaxy 10 x Rasbora Kubotai 20 x Pseudomugil Paskai (tegenwoordig Luminatus geheten) en 10 x Crystal Red garnalen die het zo goed naar de zin hebben dat ze flink aanfokken (inmiddels een stuk of 30). Ik hoop hier vooral wat te leren over de dingen die voor mij nog redelijk onbekend zijn zoals het toevoegen van co2 bijvoorbeeld.
 
Welkom op Aquaforum Dennis.
Wat heb je dan met je 2m bak gedaan , verkocht ?
 
Welkom op Aquaforum Dennis.
Wat heb je dan met je 2m bak gedaan , verkocht ?
Dankjewel en ja de 2 meterbak is verkocht. Was ondanks de gedachte dat het weleens moeilijk zou worden om daar een koper voor te vinden gelukkig nog vrij snel gebeurt.
 
Dit was mijn 2 meterbak.
20180429_143225.jpg
 
Mooie bak met mooie maanvissen, ga je geen spijt krijgen dat je mooie grote bak weg is want nu heb je een bak die 80cm kleiner is en de meeste onder ons willen juist groter gaan.
 
Mooie bak met mooie maanvissen, ga je geen spijt krijgen dat je mooie grote bak weg is want nu heb je een bak die 80cm kleiner is en de meeste onder ons willen juist groter gaan.
Ik begrijp wat je bedoeld maar eerlijk gezegd ben ik er erg blij mee. De beperkingen die maanvissen en Discusvissen met zich meebrengen was ik wel zat. Beperkt in planten en bijvissen keuzes. Ik had echt zin in een mooie aquascapebak met leuk gekleurde visjes. En tot nu toe ben ik er erg blij mee. Bovendien was de bakmaat ook wel erg aanwezig in onze woonkamer en aangezien we toch gingen verbouwen heb ik de knoop maar gelijk doorgehakt.
 
Ik begrijp wat je bedoeld maar eerlijk gezegd ben ik er erg blij mee. De beperkingen die maanvissen en Discusvissen met zich meebrengen was ik wel zat. Beperkt in planten en bijvissen keuzes. Ik had echt zin in een mooie aquascapebak met leuk gekleurde visjes. En tot nu toe ben ik er erg blij mee. Bovendien was de bakmaat ook wel erg aanwezig in onze woonkamer en aangezien we toch gingen verbouwen heb ik de knoop maar gelijk doorgehakt.
Ik begrijp het en hopelijk geniet je ten volle van je gezelschapsbak.
 
Even een update. Ga de komende tijd proberen om de scape
aquascape bijna klaar.jpg
te verbeteren.
 

Bijlagen

  • aquascape bijna klaar.jpg
    aquascape bijna klaar.jpg
    156.8 KB · Weergaven: 73
Alles groeit wel lekker, maar wil de linkerkant wat voller maken en wat meer diepte creëren. Ook de vele verschillende planten ogen wat rommelig naar mijn mening. Misschien heeft er iemand nog wat tips?
 
Alles groeit wel lekker, maar wil de linkerkant wat voller maken en wat meer diepte creëren. Ook de vele verschillende planten ogen wat rommelig naar mijn mening. Misschien heeft er iemand nog wat tips?
Zou daar een apart topic voor starten in het forumonderdeel inrichting & biotopen want in voorsteltopics word doorgaan zelden meerdere keren gelezen
 

Terug
Bovenaan