Even voorstellen:)


M

Magnus101

Guest
Hallo leden!

Mijn (roep)naam is Magnus en ik ben 31 jaar. Sinds 4-5 maanden ben ik weer begonnen met mijn hobby waar ik 10jaar geleden mee ben gestopt.

Wellicht herkenbaar maar mijn vriendin was nu, op geld na, het grootste struikelblok om überhaubt een aquarium in huis te krijgen;) Maar ik hou van uitdagingen en ben nu eindelijk in eigendom van een 60P bak waarvan de cyclus bijna is afgerond.

Ik ben meer dan ooit geinteresseerd over hoe alles werkt qua chemie, biologie etc en in de tussentijd heb ik veel kennis opgedaan via die forum. Dus bij deze dank aan de leden want dat is wel zo eerlijk!

Ik weet niet of het gewenst is maar nog wat specificaties over mijn bak en toebehoren.

-60p aquarium
-Zelfgemaakte led lamp met heatsink van Makersled, xt-e en xp-g leds gesoldeerd/7 kleuren incl. 2 soorten wit.
-Eheim filter experience 2422
-(Chinese) externe heater...gaat nog ok
-Amazonia soil & voedingsbodem
-Een degelijk Co2 systeem

Denk dat dit wel de belangrijkste punten zijn, iig qua aanschaf, om te laten zien waar ik ong. sta.

Nou lange intro! Nogmaals dank voor de hier verkregen info, en ik ga gelijk een topic zoeken dat gaat over huid irritaties/jeuk na contact met het aquariumwater:D. Wellicht is hier een aquaria-veteraan die een bestaande topic kent? En anders kom ik er ook wel uit:)

Groetjes
Magnus
 
Welkom Magnus.

Er is geen topic voor huid irritatie van aquarium water, maar er zijn in het verleden wel posten in de babbelbox daarover gedaan.
 
Dank voor de snelle reacties.
Ton(beheerder): Dan ga ik daar eens rondkijken
Bertus: Deze topic had ik toevallig al gelezen. Helaas niet hetzelfde verhaal. Zal verder niet offtopic gaan;)
 
Dank voor de snelle reacties.
Ton(beheerder): Dan ga ik daar eens rondkijken
Bertus: Deze topic had ik toevallig al gelezen. Helaas niet hetzelfde verhaal. Zal verder niet offtopic gaan;)
Of zelf een topic openen in de babbelbox, met je verhaal, dan zullen anderen daar op reageren.
Hoewel er een aantal leden totaal met de hobby gestopt zijn met dergelijke problemen.
 
Mocht het nu kleine blaasjes zijn, die trekken weer weg , hoor.
Heb ik ook, als in het water bezig ben.
 
Welkom Magnus.

Er is geen topic voor huid irritatie van aquarium water, maar er zijn in het verleden wel posten in de babbelbox daarover gedaan.
Ik kan me nog wel iemand herinneren met een behoorlijke wond, kan mij even niet zo vertellen wie dat was, maar had zeker een topic erover.

Overigens Welkom Magnus!
 
Dank allen! In de loop van de dag ga ik inderdaad even babbelen daarover. Helaas zag ik gister ook een bloedzuiger en daar ga ik eerst op in. Bloedhekel aan die beesten;)
 
Die zou ik zsm uit de bak halen in elk geval. Hoe die erin komt is dan weer de vraag.
 

Terug
Bovenaan