Even voorstellen...


A

accw

Guest
Hallo allemaal. Mijn naam is Alex.
Ik heb al sinds mijn kinderjaren één of meerdere aquaria (en ik ben ondertussen tegen de 50 :) .
Op mijn aquarium hoogtepunt, een jaar of 15 geleden, had ik één 120m Aquatlantis bak met alles er op en er aan (grondverwarming, computergestuurd CO2 etc) en daarbij nog verschillende kleinere bakken om te kweken (colisalalia, coridora's, garnalen en kilifish).
Helaas heeft de 120m bak nooit echt lekker gedraaid. Of de lage planten redde het niet of ik kreeg alg. Met een druk gezinsleven en een kapotte pomp en lekkage (was hagelnieuw maar dat zegt dus niets) heb ik uiteindelijk gekozen van alles afstand te doen.
Toch blijf je altijd besmet en sinds een paar jaar hebben we een Dennerle Nano Cube 20L.
Deze draait super en de garnalenpopulatie stijgt explosief. Met een paar guppen erbij is deze bak nu te zwaar belast en zoek ik iets groters.... Eigenlijk niet veel groter ivm het onderhoud (ik kan nu in een paar uurtjes de hele bak opnieuw inrichten) plus de standplek is niet zo geschikt om een grote bak te plaatsen maar het moet toch wel substantieel groter zijn. En omdat de Dennerle verlichting 's avonds toch hinderlijk kan zijn bij het TV kijken, zoek ik ook iets met een gesloten kap.
e.e.a. blijkt toch nog wel een speurtocht te zijn en ik ben er nog niet uit of het een standaard 60x30x30 set wordt of dat ik van een 45x28x28cm zelf iets ga maken.
Ik hoop hier veel ervaring te lezen, vooral mbt de techniek/verlichting, opmaak (aquascaping) etc.

Nog een foto'tje van mijn Aquatlantis....
grt,
Alex

aquarium Aquatlantis.PNG
 
dank jullie wel.
Ondertussen wee begonnen met een klein aquariumpje....opvlamming van het virus denk ik
 

Terug
Bovenaan