Wat is er nieuw

Even voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pauline
  • Startdatum Startdatum
P

Pauline

Guest
Hallo allemaal,

In juni kreeg mijn zoontje twee baby guppies voor in een kom. Dat leek me zielig dus heb ik een aquarium(pje) gekocht. Een "aqua 40 aquarium tank". Waar die 40 voor staat is me een raadsel want volgens mijn berekeningen gaat er 25 liter in.
Helaas ben ik bij de eerste uitbreiding van bewoners uitgegaan van 40 liter, leek me logisch als dat op de bak staat!
Nu hebben we dus 2 guppen, 6 neotetra's en een kleinblijvende algeneter in de bak. Is dat te veel? Sinds een paar dagen vertonen de guppen raar gedrag. Ze achtervolgen elkaar en de ene houdt zijn staart smal (niet mooi uitgewapperd).
We vinden het wel, op de huidige zorgen over de guppen na, erg leuk en heb het idee dat we er een nieuwe hobby bij hebben!
Nu vraag ik me af, is het wijsheid om eerst een poos met deze bak te oefenen voor we op groter overgaan? Of wordt het juist makkelijker als de bak wat ruimer is?

Groet, Pauline en Noah

Bijlagen

• 15651956300345689837569544377233.jpg
    15651956300345689837569544377233.jpg
    145.4 KB · Weergaven: 95
Welkom en in dit bakje kun je deze visjes normaliter niet houden dus een grotere bak zal wel welkom zijn denk ik. Ik hoop dat je bak wel 4 weken goed heeft ingedraaid.

Welkom Pauline, helaas is deze bak te klein voor vissen, een grotere bak zou deze nog kunnen redden, en is makkelijker goed te houden doordat er meer water in kan, denk dan eens aan een 80 cm bak.

Welkom, en zoals Ton ook al zegt: hoe groter het aquarium hoe stabieler hij is te houden en je dus relatief bezien minder gauw er ellende mee hebt

Welkom en in dit bakje kun je deze visjes normaliter niet houden dus een grotere bak zal wel welkom zijn denk ik. Ik hoop dat je bak wel 4 weken goed heeft ingedraaid.
Hoi, ja de bak heeft ingedraaid en de waterwaarden zijn getest bij de dierenwinkel.

Welkom op het forum en succes met je aquarium!

Als je specifieke vragen hebt kun je het beste een apart topic openen in de juiste rubriek, zo kunnen we je beter helpen.

Welkom!
Ziet er nu al tof uit vind ik, maar helaas is dit dus voor de vissen geen fijne situatie.
Succes met jullie nieuwe hobby, Pauline en Noah!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan