Wat is er nieuw

Even voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Laurens86
  • Startdatum Startdatum
L

Laurens86

Guest
Hallo allemaal,

Mijn naam is Laurens.
Vanmiddag met mijn dochter (4 jaar) afgesproken dat we dit jaar een aquarium gaan kopen. Zij is helemaal gek van vissen en alles wat met natuur te maken heeft. Toen ik jong was hadden mijn ouders een aquarium waar ik altijd met veel plezier naar gekeken heb. Zelf heb ik een poosje een aquarium gehad met een paar schildpadden. Ik hoop op dit forum veel informatie te vinden zodat mijn dochter en ik een aquarium kunnen starten en hier erg veel plezier aan kunnen beleven.

Groet Laurens (en Lieke)

Welkom Laurens en Lieke.

Welkom, wat goed dat je je eerst inleest voor je wat aanschaft, zou dna ook adviseren je eerst in te lezen over de vissoorten die je wil want dan kun je daarna bepalen welke inrichting je wil (veel vissoorten kunnen bijv. niet op grindbodems)

Welkom.
Al iets in gedachten, maat van aqua en welke vissen?

Bedankt allemaal.

Nicolientje-W Dan zal ik mij ook eerst eens inlezen over de bodem. Ik weet nog dat mijn ouders zo'n bak hadden met steentjes met verschillende kleurtjes...

rjoemman De maat weet ik nog niet. 50l of meer lijkt mij. Ligt oók een beetje aan de plaats waar hij in huis komt te staan. De vissen heb ik nog geen idee van. Ik vind heb vroeg altijd met plezier naar de neon tetra's van mijn ouders gekeken. Lijkt me leuk om deze vis sowieso in het aquarium te hebben. Verder moet ik maar eens gaan lezen wat bij elkaar kan en wat niet.

Ja 50 liter kunnen geen tetra's in en eigenlijk kan daar geen enkele vis in, ze hebben vooral zwemlengte nodig, willen graag baantjes trekken dat gaat niet in 50 liter, mocht je het vissenwelzijn voorop stellen kun je beter denken aan een bak van minimaal 80 cm en qua bodem geen gekleurde steentjes want dat is uitermate visonvriendelijk en erg onnatuurlijk en kun je beter filterzand nemen want dat is iets wat in de natuur ook voorkomt en ook erg visvriendelijk is

Nee gekleurde steentjes wil ik niet. Vind het mooier om zand als bodem te hebben, wat stenen en hout. Oke goed om te weten. Dan zal ik eens kijken naar de lengte van de bodem.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan